logo
close
Rozpiętki w siadzie na maszynie ćwiczenia na klate atlas ćwiczeń

Rozpiętki w siadzie na maszynie

3 lutego 2020
simpli Komentarze: 0 Kategoria: Ćwiczenia na klatkę piersiową

Ćwiczenie angażuje przede wszystkim mięsień piersiowy większy kruczoramienny, a także przednie aktony mięśni naramiennych.

Ćwiczenie wykonuje się poprzez przyjęcie dobrej pozycji, co związane jest między innymi z prawidłową regulacją wysokości siedzenia. Należy to zrobić w taki sposób, aby ramiona tworzyły kąt prosty z przedramionami. Przedramiona wraz z łokciami na całej swojej długości muszą przylegać do poduszek oporowych. Przed pierwszym ruchem koniecznie należy zrobić wdech, a w trakcie zbliżania ramion do siebie, robić wydech. Warto na sam koniec, gdy ramiona znajdują się blisko siebie, na 2 sekundy wstrzymać ruch. Pozwoli to zwiększyć napięcie mięśni.

Druga wersja ćwiczenia wymaga użycia innej maszyny, gdzie znajduje się również inny uchwyt. Dodatkowo w drugiej wersji przedramiona mają inne ułożenie, gdyż ramiona są lekko ugięte w łokciach, a także leżą równolegle do podłoża.

Ważne informacje: podczas ćwiczenia nie można pod żadnym pozorem wykonywać jakichkolwiek ruchów tułowiem. Plecy muszą niezwykle dokładnie przylegać do oparcia. Kiedy wykonując ćwiczenie, pojawiają się problemy ze zbliżaniem ramion, oznacza to, że obciążenia są zbyt duże i konieczne trzeba je zmniejszyć. Najlepiej korzystać z tego ćwiczenia w sytuacji, gdy nasz plan treningowy zawiera wiele ćwiczeń izolowanych.

Komentarze

Komentarz

Komentując, akceptujesz Politykę prywatności