logo
close
prostowanie nóg w siadzie ćwiczenia na maszynie siłownia ćwiczenia na uda ćwiczenia na nogi

Prostowanie nóg w siadzie

22 lutego 2020
simpli Komentarze: 0 Kategoria: Ćwiczenia na nogi

Ćwiczenie to, angażuje w znacznej mierze różne mięśnie głowy czworogłowych ud.

Wszystko jednak zależy od tego, w jaki sposób zostaną ułożone stopy. Układając stopy równolegle, angażowane będą głowy mięśni czworogłowych ud. Poprzez ułożenie na zewnątrz palców stóp, będzie angażowało się przede wszystkim głowy proste, przyśrodkowe mięśnie czworogłowe ud. Ułożenie stóp palcami do wewnątrz pozwala na największe zaangażowanie głów prostych oraz przyśrodkowych mięśni czworogłowych ud.

 

Prawidłowe wykonanie prostowania nóg w siadzie wymaga przyjęcia prawidłowej pozycji wyjściowej. Należy zatem usiąść na ławce (siodle maszyny). Dłonie muszą złapać za uchwyt, krawędź maszyny. Równocześnie trzeba ugiąć nogi w kolanach, ale i sprawić, że będą one zaparte o drążek maszyny na wysokości kostek. To pozycja wyjściowa, z której należy wykonać prostowanie nóg, aż do pełnego wyprostu w stawach kolanowych. Podczas osiągnięcia pełnej pozycji wyprostowanej, konieczne jest chwilowe zatrzymanie ruchu. Pozwoli to doskonale napiąć mięśnie. Po tym wszystkim należy wrócić do pozycji wyjściowej. Co istotne, wracając do pozycji wyjściowej, powinno się wykonywać ćwiczenie powoli, zachowując przy tym pełną kontrolę ciężaru. Powietrze nabiera się, zanim rozpoczęty zostanie proces prostowania. Etap zakończenia prostowania nóg pozwala wypuścić powietrze.

Ważne informacje: ćwiczenie to znakomicie sprawdza się jako rozgrzewka mięśni górnej części ud, przed przystąpieniem do przysiadów. Zasadniczo zakłada się, aby nie robić gwałtownych ruchów, unikać ruchów zamaszystych. Dzięki temu nie dojdzie do sytuacji zaniku napięcia w mięśniach i wykonywania oszukanych ruchów w ćwiczeniu.

Komentarze

Komentarz

Komentując, akceptujesz Politykę prywatności