logo
close
wysoki step ze sztangielkami ćwiczenie na nogi uda pośladki

Wysoki step ze sztangą sztangielkami

10 lipca 2020
simpli Komentarze: 0 Kategoria: Ćwiczenia na nogi

Żeby prawidłowo wykonać to ćwiczenie, konieczna będzie stabilna ławka, a także prawidłowo dobrane obciążenie. Pozycja wyjściowa, czyli należy ustawić się w lekkim rozkroku, przed ławką (rozkrok ciut węższy niż barki). Przyjąć postawę jak do przysiadów. Można zastosować tutaj sztangę, która będzie trzymana z tyłu na barkach. Istnieje również opcja wykorzystania sztangielek, które są w dłoniach, luźno opuszczone obok tułowia. Następnie należy wykonać tzw. wstępowanie na ławkę z użyciem jednej z nóg. Po tym ruchu dostawia się nogę drugą, zatrzymując się na chwile na ławce. Wstrzymując ruch, konieczne jest napięcie mięśni, a nogi powinny być wyprostowane. Powrót to zstępowanie, czyli odwrotność wstępowania. Wdech bierze się w momencie wstępowania na ławkę. Wydech zaś w sytuacji, kiedy nogi znajdują się na ławce.

 

Ważne informacje: bardzo istotne jest, aby umiejętnie dobierać obciążenia oraz ławkę, podest do ćwiczeń. Zły dobór może zakończyć się kontuzją. Wykonując to ćwiczenie, koniecznie należy pamiętać, aby stawiać na ławce całą stopę.

Komentarze

Komentarz

Komentując, akceptujesz Politykę prywatności