ZADBAJ Z NAMI O WŁASNE ZDROWIE

Podciąganie końca sztangi w opadzie

27 lutego, 2020

Podciąganie końca sztangi w opadzie ćwiczenia na plecy atlas ćwiczeń

Podczas ćwiczenia angażowane są następujące mięśnie: obłe mniejsze, obłe większe, najszersze grzbietu, czworoboczne, mięśnie równoległoboczne oraz podgrzebieniowe

Jak prawidłowo wykonać to ćwiczenie? Należy stanąć nad gryfem sztangi okrakiem, a następnie chwycić drążek. Pozostałe elementy ciała mają być w następujących pozycjach: nogi lekko uginamy w kolanach, uda i tułów muszą tworzyć kąt prosty. Po przyjęciu odpowiedniej pozycji można rozpocząć fazę podciągania sztangi do brzucha. Kolejna faza, czyli opuszczanie ciężaru w pełni kontrolowane. Jak panować nad wdechem? Trzeba go wziąć, dopiero gdy zaczyna się podciąganie. Wydech w momencie, kiedy sztanga znajduje się w pobliżu brzucha.

Ćwiczenie pozwala wykorzystać różnego rodzaju drążki. Wybór odpowiedniego drążka pozwala atakować mięśnie pod określonym kątem. Wykorzystanie drążka „T” poprzez prowadzenie łokci w bok od tułowia pozwoli angażować mięśnie obłe oraz górne części mięśni najszerszych.

Wykorzystanie drążka równoległego, gdzie należy prowadzić łokcie wzdłuż tułowia, wpływa na mocne zaangażowanie mięśni obłych oraz środkowe części mięśni najszerszych.
Dodatkowo, jeżeli zdecydujemy się ćwiczyć w leżeniu na ławce skośnej, będziemy mocno izolować mięśnie najszersze.

WAŻNE:
Ćwicząc, należy unikać wyginania pleców w łuk, gdyż może prowadzić to do poważnych kontuzji. Prawidłowa postawa to stabilny tułów oraz plecy w dolnym odcinku ugięte do środka.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *