Ćwiczenie na mięsień trójgłowy ramienia z wykorzystaniem wyciągu górnego (rączka wyciągu trzymana podchwytem)

Ćwiczenie na mięsień trójgłowy ramienia z wykorzystaniem wyciągu górnego (rączka wyciągu trzymana podchwytem)

W pozycji stojącej przodem do przyrządu, ramiona wzdłuż tułowia, zgięte w łokciach, ręce na rączkach przyrządu:

  • wziąć wdech i wyprostować przedramiona, starając się nie odrywać łokci od tułowia,
  • wykonać wydech w końcowej fazie ruchu.

Pozycja nachwytu nie pozwala na trening z dużymi obciążeniami, dlatego ćwiczenie to wykonuje się z niewielkim obciążeniem w celu rozwijania mięśnia trójgłowego ramienia i skoncentrowania wysiłku w głowie przyśrodkowej mięśnia trójgłowego ramienia.

Ruch prostowania przedramion angażuje również mięsień łokciowy i mięśnie prostowniki nadgarstków. Te ostatnie mięśnie (prostownik łokciowy nadgarstka, prostownik palców, prostownik palca małego, prostownik promieniowy długi nadgarstka i prostownik promieniowy krótki nadgarstka) usztywniają nadgarstek dzięki skurczowi izometrycznemu trwającemu przez cały czas wykonywania ruchu prostowania
przedramion.

Źródło: Atlas treningu siłowego – Delavier Frederic