Ćwiczenie na mięsień trójgłowy ramienia z wykorzystaniem wyciągu górnego (rączka wyciągu trzymana nachwytem)

Ćwiczenie na mięsień trójgłowy ramienia z wykorzystaniem wyciągu górnego (rączka wyciągu trzymana nachwytem)

W pozycji stojącej, ręce na rączce przyrządu, łokcie wzdłuż tułowia:

  • wziąć wdech i wyprostować przedramiona, starając się nie odrywać łokci od tułowia,
  • wykonać wydech w końcowej fazie ćwiczenia.

Uwaga: to izolowane ćwiczenie angażuje mięsień trójgłowy ramienia i mięsień łokciowy. Wariant ćwiczenia z wykorzystaniem liny angażuje mocniej boczną głowę mięśnia trójgłowego ramienia. Wykonując ruch z rękami w odwróceniu, przenosi się część wysiłku na głowę przyśrodkową mięśnia trójgłowego ramienia. Skurcz izometryczny, trwający 1-2 sekundy, w końcowej fazie ruchu powoduje silniejsze odczuwanie pracy mięśnia.

Przy dużym obciążeniu, w celu uzyskania większej stabilności, zalecane jest pochylanie klatki piersiowej do przodu.
To łatwe w wykonaniu ćwiczenie może być praktykowane przez początkujących w celu nabrania siły potrzebnej do wykonywania bardziej złożonych ćwiczeń.

Źródło: Atlas treningu siłowego – Delavier Frederic