Naprzemianstronne zginanie przedramion z wykorzystaniem wyciągu dolnego

Naprzemianstronne zginanie przedramion z wykorzystaniem wyciągu dolnego

W pozycji stojącej, twarzą do przyrządu, rączka wyciągu trzymana podchwytem:

  • wziąć wdech i zgiąć przedramię;
  • wykonać wydech w końcowej fazie ruchu.

Ćwiczenie to pozwala na koncentrację wysiłku w obrębie mięśnia dwugłowego ramienia i sprzyja intensywnemu ukrwieniu mięśnia.

MIĘŚNIE JEDNO-1 WIELOSTAWOWE

MIĘSIEŃ RAMIENNY

W obrębie mięśnia ramiennego znajduje się tylko jeden staw: łokciowy. Mamy tu zatem do czynienia z mięśniem jednostawowym. Jego prosty ruch pobudza ten staw do działania, zginając wyłącznie przedramię.

MIĘSIEŃ DWUGŁOWY RAMIENIA

W obrębie mięśnia dwugłowego ramienia znajdują się dwa stawy: łokciowy i ramienny. Mamy tu zatem do czynienia z mięśniem wielostawowym i jego działanie jest bardziej złożone. Mięsień dwugłowy ramienia może zgiąć przedramię, unieść łokieć, przywieść ramię do klatki piersiowej lub unieść przedramię w odwróceniu.

Źródło: Atlas treningu siłowego – Delavier Frederic