Naprzemianstronne zginanie przedramion ze sztangielkami trzymanymi neutralnie

Naprzemianstronne zginanie przedramion ze sztangielkami trzymanymi neutralnie

W pozycji stojącej lub siedzącej, sztangielki trzymane w obu rękach nachwytem, przedramię w pozycji pośredniej:

  • wziąć wdech i zgiąć oba przedramiona równocześnie lub naprzemiennie,
  • wykonać wydech w końcowej fazie ruchu.

To ćwiczenie najlepiej rozwija mięsień ramienno-promieniowy. Wpływa ono również na mięsień dwugłowy ramienia i mięsień ramienny oraz w mniejszym stopniu na mięsień prostownik promieniowy krótki nadgarstka i mięsień prostownik promieniowy drugi nadgarstka.

PRAWO NAJMNIEJSZEGO WYSIŁKU

Działając na zasadzie najmniejszego wysiłku, mięsień w pierwszej fazie ruchu mobilizuje włókna mięśniowe o najprostszym przebiegu lub prostoliniowe, znajdujące się w jego warstwie głębokiej.
Wraz ze wzrostem intensywności wysiłku mięsień coraz mocniej mobilizuje swoje włókna powierzchowne.
Wbrew panującemu przekonaniu o tym, że im bardziej forsuje się mięsień, tym mocniej pracuje on w warstwie głębokiej, prawda jest taka, że im intensywniejszy wysiłek, tym pełniejszej mobilizacji podlegają powierzchowne włókna mięśniowe.
Ponadto włókna głębokie i prostoliniowe zazwyczaj wolniej się kurczą, ale są bar.

PODZIAŁ WŁÓKIEN MIĘŚNIOWYCH ZE WZGLĘDU NA ICH SPECYFICZNE FUNKCJE :

Włókna mięśniowe głębokie o najprostszym przebiegu są najczęściej angażowane.
Włókna mięśniowe powierzchowne angażowane są wtedy, gdy wzrasta intensywność wysiłku.

Źródło: Atlas treningu siłowego – Delavier Frederic