• Budowanie masy

Post

Dlaczego warto trenować na siłowni? Poznaj 7 powodów! 
D

Strona główna Budowanie masy Dlaczego warto trenować na siłowni? Poznaj 7 powodów! 

Tematyka zdrowego stylu życia i odpowiedniego odżywiania, w ostatnich latach zdobywa ogromną popularność. Popularyzacja dobrych nawyków i świadomego podejścia do swojego zdrowia wciąż wiąże się z wieloma mitami i niedopowiedzeniami.

Dlaczego warto trenować na siłowni?


zalety treningu na siłowni blog odchudzanie budowanie masy miesniowej cwiczenia fitness trening

Wiele osób, usilnie zastanawia się nad rozpoczęciem swojej przygody z siłownią, jednak jak do tej pory, bilans zysków i strat, jaki został przez nich przeprowadzony nakazuje im sceptycznie podchodzić do tego rodzaju aktywności fizycznej.

Zalety treningu na siłowni


W rzeczywistości jednak, siłownia to miejsce, które pozwoli Ci ukształtować zarówno sylwetkę, jak i charakter. Poznaj powody dla których warto rozpocząć swoją przygodę z treningiem na siłowni. Dowiedz się, dlaczego ten rodzaj aktywności fizycznej jest tak często polecany i jakie zmiany może wnieść w Twoje życie! Przede wszystkim jednak, pamiętaj, że zdrowie to nie tylko sport i odżywki. Najważniejsza jest Twoja satysfakcja z treningu i endorfiny, jakie uzyskujesz za sprawą regularnej aktywności.

zalety treningu na siłowni blog odchudzanie budowanie masy miesniowej cwiczenia fitness trening

Siłownia jest tylko jednym ze sposobów na wypracowanie wymarzonej sylwetki. Niestety, w przeciwieństwie do biegania czy pływania jest ona znacznie bardziej demonizowana. W szczególności przez kobiety, które zamierzają dojść do upragnionej sylwetki, a boją się, że zamiast tego ich ciało nabierze męskich cech. Naszym celem pozostaje przedstawienie faktów, które uświadomią Ci, bez względu na płeć, wiek i staż treningowy, że siłownia jest miejscem, które powinno znaleźć się w Twoim planie treningowym

Rekompozycja ciała


Siłownia i trening wykonywany przy pomocy ciężarów to również doskonały sposób na rekompozycje ciała. Dzięki systematycznej aktywności fizycznej z obciążeniem, możesz liczyć na spalanie nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej.

zalety treningu na siłowni blog odchudzanie budowanie masy miesniowej cwiczenia fitness trening

W dodatku, zwiększona liczba masy mięśniowej przyczynia się do wzrostu podstawowego zapotrzebowania kalorycznego. Warto zwrócić również uwagę na to, że im więcej mamy masy mięśniowej, tym więcej kalorii spalamy nie tylko podczas treningu, ale w trakcie każdej wykonywanej czynności.

Zbudowanie masy mięśniowej


Siłownia to jedyny sposób na zbudowanie masy mięśniowej. Trening siłowy zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet jest niezbędnym elementem. Dzięki ciężarom, trenujesz nie tylko barki, biceps i klatkę piersiową, ale również, możesz wyrzeźbić pośladki i stworzyć niezwykłe rezultaty w postaci pięknie odsłoniętych mięśni brzucha.

zalety treningu na siłowni blog odchudzanie budowanie masy miesniowej cwiczenia fitness trening

Siłownia nie sprawi, że będziesz wyglądać jak facet, bo to biologicznie niemożliwe! 🙂 Zamiast tego, zarówno jako trenująca babka, jak i facet, możesz liczyć na znacznie większą ilość energii w ciągu dnia, pozytywny wpływ na wyniki badań i postawę ciała. Twoja sylwetka stanie się znacznie bardziej jędrna i apetyczna.

Redukcja stresu


Trening siłowy to jeszcze większa satysfakcja i możliwość przełamywania swoich słabości w świetnym stylu. Redukcja stresu uzyskana podczas treningu siłowego to jeden z najważniejszych rezultatów ze względu na pęd życia, z jakim każdy z nas się zmaga. Ze względu na wyrzut pokaźnej ilości endorfin, zwanych hormonem szczęścia, wszystkie Twoje troski i żale odejdą w niepamięć.

zalety treningu na siłowni blog odchudzanie budowanie masy miesniowej cwiczenia fitness trening

Możliwość rozładowania negatywnych emocji to propozycja nie do zastąpienia. Progres na treningu może zostać rozpatrywany na wiele sposobów. Niemniej jednak, radość z kolejnego dołożonego kilograma na sztandze jest nie do opisania. W szczególności, kiedy taka sytuacja spotyka nas podczas treningu naszych najsłabszych partii. 

Wzmocnienie ciała


W trakcie regularnie wykonywanej aktywności siłowej, dbasz również o swój układ kostny. Wzmocnienie kości pozwala na zredukowanie wcześniejszych problemów związanych z brakiem aktywności fizycznej. Ruch to elementarna część zdrowego stylu życia, który pozwoli Ci na zachowanie odpowiedniej kondycji i sprawności przez wiele lat.

zalety treningu na siłowni blog odchudzanie budowanie masy miesniowej cwiczenia fitness trening

W trakcie wykonywania treningów siłowych oprócz solidnej dawki ruchu, stawiasz swoje ciało przed wyzwaniem w postaci dodatkowego obciążenia. Jak zatem nietrudno zauważyć, dzięki siłowni, jesteś bardziej odporny na złamania i uszkodzenia kości oraz stawów w trakcie nieszczęśliwych wypadków.

Obniżenie ciśnienia i wzmocnienie serca


Trening siłowy w połączeniu z odpowiednią dietą może naprawdę zdziałać cuda. Dzięki siłowni jesteś w stanie zminimalizować działanie niekorzystnego cholesterolu i zmniejszyć jego poziom we krwi na rzecz jego dobrej odmiany. Siłownia gwarantuje również pozytywny wpływ na ciśnienie krwi, wspierając tym samym pracę serca.

zalety treningu na siłowni blog odchudzanie budowanie masy miesniowej cwiczenia fitness trening

Trening siłowy w dłuższej perspektywie czasu sprawia, że Twoje ciało przyzwyczaja się do lepszego natleniania organizmu. Dzięki temu działa znacznie lepiej i efektywniej niż nawet najdroższe leki na serce czy układ krążenia. 

Wyrzeźbiona i smukła sylwetka


Siłownia to także miejsce, gdzie wysmuklisz ciało i nadasz mu atletycznego kształtu. Twoje ciało będzie zdrowe i znacznie lepiej zacznie się prezentować. Im więcej mięśni uda Ci się zdobyć, tym mniejszym poziomem tkanki tłuszczowej będziesz mógł się pochwalić. Dobrze wyglądające ciało to również satysfakcja z rozwoju i zdrowie psychiczne. Chyba nie musimy mówić Ci o tym, jak dumny będziesz osiągając i utrzymując swój sylwetkowy cel, prawda?

zalety treningu na siłowni blog odchudzanie budowanie masy miesniowej cwiczenia fitness trening

Dobrze wykonywane ćwiczenia na sali treningowej na pewno Ci w tym pomogą. Dobrym sposobem na optymalizację swojego planu treningowego w przypadku redukcji tkanki tłuszczowej jest połączenie treningu siłowego z wysiłkiem typu cardio. Dzięki pierwszemu rodzajowi aktywności fizycznej, stymulujesz swoje mięśnie, przez co nie musisz spodziewać się dużego ubytku w ich ilości. Dodatkowo, biegając, pływając, jeżdżąc na rowerze, czy po prostu spacerując, zwiększasz swój wydatek energetyczny przez co proces chudnięcia zostaje znacznie przyspieszony.

Lepszy sen i regeneracja


Trening siłowy i zdrowe nawyki żywieniowe pomogą poprawić Ci jakość Twojego snu i regeneracji. Siłownia zapewni zmęczenie, które zmotywuje Cię do lepszego i dłuższego odpoczynku, czego efektem będą jeszcze lepsze rezultaty. Trening siłowy to również sposób na kontrolę pracy nadnerczy i radzenie sobie z negatywnymi emocjami, które są częstym powodem problemów ze snem.

Teraz możesz im przeciwdziałać. Trening siłowy to nie tylko sposób na lepszą formę i smukłą sylwetkę. Dzięki siłowni, zyskasz znacznie więcej, niż można byłoby przypuszczać. Systematyczna praca będzie wiązała się ze spektakularnymi wynikami. Jakość całego Twojego życia zarówno pod względem zawodowym, jak i prywatnym znacznie poprawi się. 

zalety treningu na siłowni blog odchudzanie budowanie masy miesniowej cwiczenia fitness trening

Trening siłowy to zatem doskonały sposób na to, aby poradzić sobie ze swoimi problemami, stresem i zmęczeniem. Jeśli do tej pory obawiałeś się zrobić pierwszego kroku w stronę pobliskiej sali treningowej to najwyższa pora to zmienić. Na samym początku, wystarczą 3 treningi tygodniowo, aby już po pierwszych tygodniach uzyskać zauważalne gołym okiem rezultaty. Zacznij od podstaw i sprawdź, czy trening siłowy jest dla Ciebie. Naprawdę warto! 

zalety treningu na siłowni blog odchudzanie budowanie masy miesniowej cwiczenia fitness trening

Jeśli w Twojej głowie wciąż pojawiają się wątpliwości związane z treningiem siłowym, skontaktuj się z nami! Zachęcamy do rozmowy, na łamach której podzielimy się wiedzą i doświadczeniem w tematyce treningowej. Wspólnie znajdziemy rozwiązanie na pojawiające się problemy i rozwiejemy wszelkie wątpliwości!

Wszystkim zdecydowanym na pierwszy trening siłowy, polecamy również nasze wcześniejsze artykuły, które pozwolą Ci bliżej poznać tematykę siłowni i dobrze przygotować się do zmagań, jakie planujesz. Życzymy owocnej pracy i wspaniałych rezultatów. 

Powrót

Podobne

O zdrowie zadbaj

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Może Ci Się SpodobaćPOLECANE
Specjalnie dla Ciebie