Ćwiczenia trening cardio (aerobowe) – spis treści:

  1. Popularne formy treningu cardio
  2. Jak prawidłowo przeprowadzić trening cardio?
  3. Jak skutecznie spalać tłuszcz trenując cardio?
  4. Intensywność treningów cardio
  5. Skuteczność treningów cardio

cwiczenia trening cardio aerobowy odchudzanie fitness siłownia blog

Lepsza wydolność serca, poprawa układu krążenia, racjonalne odchudzanie, a także znacznie lepsze samopoczucie, wszystko to zapewni nam regularny trening cardio. Ćwiczenia cardio są niezwykle popularne wśród zrzucających kilogramy, ponieważ są dziecinnie proste.

Odpowiedni czas treningu powoduje, że organizm, zaczyna czerpać energię z tłuszczu, tym samym pozwalając na gubienie zbędnych kilogramów. Na czym polegają ćwiczenia cardio? Jak skutecznie trenować, aby osiągać zamierzone rezultaty?

Ćwiczenia trening cardio – popularne formy treningu cardio


cwiczenia trening cardio aerobowy odchudzanie fitness siłownia blog

Wśród różnorodnych form aktywności fizycznej, zwraca się na pewne rodzaje ćwiczeń, mianowicie – cardio. Bardzo dobre efekty dają miedzy innymi jedne z najbardziej popularnych aktywności takich jak:

Wszystkie z powyższych aktywności będą bardzo skuteczne przy odchudzaniu, ponieważ sprawiają, że organizm wchodzi na wyższe obroty umożliwiając procesy niezbędne przy spalaniu tłuszczyodchudzaniu. W tym samym czasie znacząco zwiększamy wydolność organizmu, poprawiając pracę układu krążenia.

Jak prawidłowo przeprowadzić trening cardio?


cwiczenia trening cardio aerobowy odchudzanie fitness siłownia blog

Trzeba jednak pamiętać, że dopiero 30 minut nieprzerwanego treningu pozwoli skutecznie spalać tłuszcz. Nie oznacza to jednak, że trening krótszy jest nieopłacalny, każda forma aktywności fizycznej dłuższa lub krótsza spala kalorie, co może doprowadzić do deficytu kalorycznego o którym przeczytasz więcej tutaj.

Jazda na rowerze, bieganie, pływanie, marsze itp. są idealne do treningu cardio, jedyne co trzeba robić to się ruszać, ruszać się jak najwięcej 😉 Warto wziąć pod uwagę treningi organizowane w klubach fitness. Rowerki treningowe, orbitreki czy steppery to bardzo skuteczne urządzenia pod ćwiczenia cardio.

Jak skutecznie trenować cardio?


cwiczenia trening cardio aerobowy odchudzanie fitness siłownia blog

Posiadając silną motywację do odchudzania, staramy się zrobić wszystko co w naszej mocy, aby skutecznie pozbyć się tłuszczu. Spalanie tłuszczu w trakcie treningu zachodzi jedynie w warunkach tlenowych, czyli mowa o sytuacji, kiedy to organizm może w sposób całkowity pokryć zapotrzebowanie na tlen. Zakres uderzeń serca na minute w którym najwydajniej będziemy spalać tłuszcz w treningu tlenowym wynosi 60-70% tętna maksymalnego.

Gdy intensywność treningu jest zbyt wysoka organizm wchodzi w tryb treningu beztlenowego, w tym trybie tłuszcz nie jest spalany w trakcie treningu lecz po nim. Oznacza to że trenując ciężej, tłuszcz jest spalany w odrobinę inny sposób o czym piszę więcej w tym artykule.  Zbyt niska intensywność treningu sprawia, że tłuszcz nie jest spalany.

Intensywność treningów cardio


cardio aerobowy odchudzanie fitness siłownia blog

Treningi cardio w przeciwieństwie do treningu siłowego możemy wykonywać codziennie jeśli wasz tryb życia, kondycja oraz samozaparcie na to pozwoli. Warto zaplanować aktywność fizyczną tak aby trening trwał minimum 30 minut, tętno powinno wynosić 60-70% tętna maksymalnego by zachodziły reakcje spalania tłuszczu w trybie tlenowym. Jest wiele różnych sposobów na obliczenie tętna maksymalnego które bez wysiłku znajdziesz w internecie.

Warto wyposażyć się w odpowiednie urządzenia, takie jak pulsometry na rękę lub klatkę piersiową, które pozwolą ustalić dokładnie swój poziom tętna, mający dawać maksymalne efekty treningowe. Równocześnie wiele urządzeń do treningu domowego jak np. bieżnie do biegania czy rowerki stacjonarne posiadają na swoim wyposażeniu pulsometry.

Skuteczność treningów cardio


cardio aerobowy odchudzanie fitness siłownia blog

Ćwiczenia cardio są niezwykle skuteczne, o czym świadczą liczne przykłady osób, którym udało się schudnąć. Wystarczy zaopatrzyć się w urządzenie elektroniczne, które pozwoli ustalić i pilnować tętno maksymalne i można działać.(Nie jest to niezbędne! Po prostu zacznij ćwiczyć i się pocić a efekty przyjdą) Konieczne będzie również wprowadzenie odpowiedniej diety, która pomoże gubić zbędne kilogramy oraz zaopatrzyć organizm w energię, niezbędną do ćwiczeń cardio.