Skuteczne ćwiczenia z hantlami

Hantle to znakomity sprzęt do treningu siłowego. Zakup sprzętu nie wymaga wielkich nakładów finansowych. Nie ma również potrzeby adaptacji dużej przestrzeni, aby ćwiczenia z hantlami były efektywne. To bardzo dobre rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy nie mają czasu, bądź pieniędzy na korzystanie z profesjonalnych klubów fitness czy siłowni. Jak skutecznie ćwiczyć z hantlami? Które grupy mięśniowe można znakomicie wytrenować za pomocą tego sprzętu?

Ćwiczenia na biceps

Uginanie przedramion ze sztangielkami – w pozycji stojącej lub siedzącej, należy złapać hantle tak, aby palce były skierowane w stronę ciała. Ramiona muszą być cały czas przy tułowiu. Ćwiczenie polega na naprzemiennym ruchu ramion, gdzie trzeba wypychać nadgarstek w kierunku zewnętrznym przy ruchu w górę.

Zginanie przedramienia – należy usiąść na krawędzi krzesła, trzymają w ręce jeden hantel. Równocześnie łokieć musi być oparty o wewnętrzną stronę uda, w okolicy kolana. To pozycja wyjściowa, ćwiczenie wykonuje się poprzez podnoszenie dłonią hantla.

Ćwiczenia na mięsień pośladkowy, czworogłowe uda

Przysiady z hantlami – należy ustawić stopy na szerokości barków, równocześnie trzymając hantle w dłoniach. Następnie wykonuje się przysiad, do momentu, kiedy to kolana będą zgięte pod kątem prostym.

Ćwiczenia na triceps

Wyprosty przedramienia – opieramy się jedną ręką o krzesło, w pozycji lekko pochylonej. Druga ręka, w której znajduje się hantel, powinna być dociśnięta do tułowia. Dokładniej ramię i łokieć. Wszystko ma być pod kątem prostym. Następnie hantel przyciąga się do siebie i wraca do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenia na mięsień czworoboczny grzbietu

Wznosy barków – ćwiczenie wykonywane w pozycji stojącej, prostej. Należy złapać oba hantle, ręce wyprostowane wzdłuż tułowia. Prawidłowe wykonanie ćwiczenia opiera się na unoszeniu barków, a następnie ich chwilowym przetrzymaniu w pozycji napiętej. Ręce przez cały czas muszą być w pozycji prostej.

Ćwiczenia na obręcz barkową

Wyciskanie hantli w pozycji siedzącej – siedząc na krześle, należy trzymać hantle na wysokości barków, blisko ciała. Wykonanie ćwiczenia wymaga wyciskania hantli w taki sposób, aby znajdowały się u góry, a ramiona były wyprostowane.

Trening z hantlami jest niezwykle zróżnicowany, dzięki czemu gwarantuje liczne korzyści. Wszystko oczywiście pod pewnymi warunkami. Ćwiczyć z hantlami należy regularnie, a także stosować odpowiednie plany treningowe. Bardzo istotnym jest umiejętne, prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.