Kiedy waga, mimo treningów, nie chce spadać

Systematyczny trening, regularna aktywność fizyczna powinna gwarantować określone efekty. Oprócz kwestii związanych z kondycją, wydolnością, każdy, kto ma problemy z nadwagą, powinien czerpać korzyści wynikające ze zrzucania kolejnych kilogramów. Jednak mimo motywacji, zawziętości, waga nie chce spadać. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego stała regularność treningowa wśród niektórych odchudzających się, nie gwarantuje redukcji?

Nieprawidłowy dobór diety, jej składników

Wydawać by się mogło, że ktoś, kto trenuje, spala określoną ilość kalorii. Tak jest w rzeczywistości. Równocześnie osoby trenujące na siłowni, w klubach fitness, biegając czy jeżdżąc na rowerze, niejednokrotnie nie przywiązują wagi do tego jak i co jedzą. Po prostu bilans kaloryczny jest na plusie. Oznacza to, że mimo spalonych kalorii na treningu oraz dziennego zapotrzebowania, dostarczono organizmowi znacznie więcej kalorii w posiłkach. To z automatu powoduje, że jakiekolwiek straty wagi nie będą możliwe, wręcz przeciwnie. Jedzenie ponad potrzebę, sięganie po niezbyt zdrową żywność, nie pomoże nikomu w odchudzaniu.

Trzeba mieć na uwadze dwie kwestie. Pierwsza z nich to przyjmowanie odpowiedniej ilości kalorii. Druga związana jest z przygotowaniem odpowiedniego menu. Tak, aby posiłki były zdrowe dla organizmu, a równocześnie dostarczały odpowiednie wartości odżywcze.

Źle dobrany trening

Trening, niezależnie jakiego rodzaju, powinien być efektywny. Dlatego należy wybrać odpowiednią aktywność fizyczną, która będzie pomagała spalać kalorie, a równocześnie nie okaże się niebezpieczna dla zdrowia. Kiedy mowa o efektywności treningów, należy zwrócić uwagę na odpowiednią intensywność (dopasowaną do organizmu) i regularne zwiększanie obciążeń. Trening wykonywany w sposób niestaranny, niezgodny z zasadami, raczej nie pomoże zrzucić kilogramów. Podobnie będzie się działo, kiedy intensywność treningowa będzie zbyt niska. W ten sposób trudno myśleć o porządnym spalaniu kalorii i odchudzaniu.

Kompletna zmiana codziennych nawyków

Ludzki organizm trudno przechodzi rewolucyjne zmiany. Często podejmujące decyzję o odchudzaniu, ludzie decydują się na bardzo radykalne obostrzenia. Aplikowanie sobie zbyt dużej ilości treningów, mimo jak najlepszych chęci, bardzo szybko doprowadzi do kontuzji, problemów zdrowotnych, czego następstwem będzie zniechęcenie. Podobnie ma się rzecz w przypadku zmiany nawyków żywieniowych. Radykalne odstawienie wszystkiego „co złe”, minimalizacja ilości przyjmowanych kalorii i do tego próby treningów sprawią, że organizm będzie czuł się bardzo źle, a cały pomysł z odchudzanie i trenowaniem spali na panewce. W wyniku tego nie ma co liczyć na skuteczność w zrzucaniu kilogramów.