Jak nie przytyć po rzuceniu palenia?

Jak nie przytyć po rzuceniu paleniaPalenie nie służy zdrowiu. Słabsza wydolność, problemy z płucami i rozmaite choroby, w tym śmiertelne. Dlatego od wielu lat coraz więcej osób decyduje się rzucić ten zgubny nałóg. Jednak odstawienie papierosów nie jest proste, a spory odsetek rzucających ma problemy z utrzymaniem prawidłowej wagi.

Nie dziwi więc, że wielu byłych palaczy, poszukuje skutecznych sposobów na to, aby w trakcie walki z nałogiem nie przytyć. Co powinno się robić, jak sprawić, że rzucanie palenia nie będzie przyczynkiem do nadwagi?

Co powoduje, że po rezygnacji z palenia zaczyna się tyć?

Jak nie przytyć po rzuceniu paleniaTrzeba wiedzieć, że nałogowi palacze, w wyniku przyjmowania tytoniu mają zaburzenia odczuwania smaku, potrawy nie są dla nich zbyt wyraziste. Równocześnie nikotyna jest skutecznym bodźcem, kiedy mowa o zmniejszaniu apetytu. Porzucenie papierosów sprawia, że zmysł smaku staje się bardziej wyrazisty, co przekłada się na lepszy apetyt, większą chęć jedzenia.

Należy jeszcze zwrócić uwagę na coś takiego jak głód nikotynowy. U palaczy pojawia się dość często ochota na papierosa. W momencie rezygnacji z nałogu starają się oni chęć zapalenia zastąpić czymś innym, drobną przekąską, słodyczami itp.

Jak nie dopuścić do tycia?

Jest wiele sposobów, jest wiele elementów, które należy wprowadzić w swoje życie, wraz z podjęciem decyzji o zaprzestaniu palenia. Dzięki ich stosowaniu nie dojdzie do przybierania na wadze. Co zatem ma znaczenie, co warto realizować w swoim codziennym życiu?

Ustalenia zdrowego i pożywnego menu

Jak nie przytyć po rzuceniu paleniaBez odpowiedniego menu, bez przyjmowania stałej ilości posiłków i w tych samych godzinach, może dojść do sytuacji, że waga zacznie iść w górę.

Każdy były palacz powinien zatem podejść bardzo rozważnie do nowego etapu w życiu.

Zdrowa żywność, owoce, warzywa, rezygnacja z potraw smażonych, potraw niemających prawie żadnych wartości odżywczych. Zakazane jest sięganie po słodycze, słone przekąski czy różnego rodzaju napoje gazowane lub alkoholowe.

Detoksykacja organizmu

Jak nie przytyć po rzuceniu paleniaPo odrzuceniu papierosów warto przeprowadzić detoksykację organizmu. Przez lata palenia w ludzkim ciele nagromadziło się wiele różnego rodzaju substancji trujących.

Co wpłynie pozytywnie na organizm w takiej sytuacji? Na pewno jabłka, seler naciowy, buraki czy pietruszka. Warto również regularnie przygotowywać i spożywać świeże soki detoksykacyjne.

Woda w odpowiednich ilościach

Nie wolno zapominać o regularnym spożywaniu wody, w minimalnej ilości 2 – 2,5 litra dziennie. Dzięki temu organizm nie będzie czuł się głodnym, zmniejszy się chęć sięgnięcia zarówno po przekąski, jak i papierosa.

Przekąski tylko te zdrowe

Jak nie przytyć po rzuceniu paleniaChęć sięgania po słodycze, czipsy czy innego rodzaju przekąski jest bardzo silna dla eks palaczy.

Dlatego warto mieć przygotowane zdrowe przekąski. Warzywa typu marchewka, jabłka pokrojone na kawałki czy suszone owoce to dobre rozwiązanie.


Sport to zdrowie

Organizm palacza ma zazwyczaj słabszą wydolność, kiepską kondycję. Żeby nie tyć w trakcie terapii szokowej, jaką jest rzucanie palenia, warto zacząć regularnie uprawiać sport. Regularny wysiłek znakomicie wpływa na wagę, sylwetkę, a dodatkowo naprawia metabolizm, gwarantuje pozytywny nastrój, polepsza wydolność, kondycję i krążenie krwi. Oczywiście należy postawić na sport, aktywność fizyczną, w której będziemy doskonale się czuli, a na każdy trening wyczekiwali z niecierpliwością.