Pływanie a odchudzanie

Jak pływać żeby schudnąć?Odchudzanie i aktywność fizyczna idą w jednej parze. Jednak wiele osób, z uwagi na pewne schorzenia, nie może biegać, jeździć na rowerze czy odwiedzać klubów fitness.

Nie oznacza to, że należy odchudzanie opierać jedynie na odpowiedniej diecie. Można zainteresować się pływaniem, które znakomicie wspomaga odchudzanie.

Pływanie, oprócz odchudzania gwarantuje wiele więcej korzyści dla organizmu. Warto je poznać i zdecydowanie postawić na regularne wizyty na pobliskim basenie.

Regularne pływanie doskonale spala tłuszcz

Jak pływać żeby schudnąć?Brak możliwości biegania czy też skorzystania z roweru, powinno zaowocować skierowaniem się na basen. Pływanie w pełni zastępuje wyżej wymienione aktywności fizyczne, gwarantując znakomite wyniki dotyczące spalania kalorii. Dużo spalonych kalorii równa się oczywiście szybkie zrzucanie nadwagi.

W zależności od stylu, w jakim się pływa, po 10 minutach treningu można spalić od 60 do nawet 150 kalorii. Są to wyniki podobne do tych, jakie uzyskuje się w trakcie treningów biegowych.

Pływanie idealne na wzmacnianie kości

Skoro nie każdy, z uwagi choćby na problemy ze stawami, kośćmi, może trenować bieganie, jazdę na rowerze, to koniecznie powinien postawić na pływanie. Okazuje się, że poprzez pływanie można wzmocnić kości, a dokładniej gęstość mineralną, co ma ogromne znaczenie do zdrowia.

Ulga dla pleców

Jak pływać żeby schudnąć?Jakiekolwiek problemy z kręgosłupem, bóle pleców można znakomicie złagodzić poprzez regularne wizyty na basenie.

Odpowiednio dobrany trening, do tego gimnastyka w basenie pozytywnie wpływają na ludzki kręgosłup, praktycznie go nie obciążając.

Dodatkowo można znacząco poprawić elastyczność więzadeł oraz stawów, co przekłada się na gibkość.

Lepsza siła i budowa mięśni

Jak pływać żeby schudnąć?Decydując się na pływanie, pewne jest, że rozpocznie się proces budowania mięśni. Ich większa moc, a także możliwość budowy estetycznej i zdrowej sylwetki. Co ważne, w trakcie treningów w wodzie ma się pewność, że budowane będą różne grupy mięśniowe. Podobne korzyści można by uzyskać poprzez treningi na siłowni.

Wzmocnienie serca i układu oddechowego

Podczas treningów pływackich pozytywnie wpływa się na pracę serca. Każda jednostka treningowa to jego wzmocnienie. Poprzez wzmocnienie serca zapobiega się nadciśnieniu oraz chorobom związanym z niedokrwieniem serca. Dodatkowo znakomicie wzmacnia się także układ oddechowy, zwiększa się objętość płuc.

Pływanie idealne na stres

Jak pływać żeby schudnąć?Wszyscy pływający cenią sobie ten rodzaj aktywności fizycznej, z uwagi na pełne rozluźnienie, jakiemu ulega ciało w wodzie.

Oprócz standardowego przypływu endorfin pływanie pozwala na maksymalne skupienie i zapomnienie o sprawach codziennych.