Jak pływać żeby schudnąć? – Spis treści:

  1. Pływanie spala tłuszcz
  2. Dobre dla kręgosłupa i kości
  3. Wzmocnienie serca oraz lepsza sylwetka
  4. Pozbądź się stresu

Jak pływać żeby schudnąć? basen odchudzanie zdrowie blogOdchudzanie i aktywność fizyczna idą w jednej parze. Jednak wiele osób, z uwagi na pewne schorzenia, nie może biegać, jeździć na rowerze czy odwiedzać klubów fitness, dlatego opłaca się zainteresować pływaniem, które znakomicie wspomaga odchudzanie.

Pływanie, oprócz odchudzania gwarantuje wiele więcej korzyści dla organizmu, z tego powodu warto je poznać i zdecydowanie postawić na regularne wizyty na pobliskim basenie.

Jak pływać żeby schudnąć? Pływanie spala tłuszcz


Jak pływać żeby schudnąć? basen odchudzanie zdrowie blogBrak możliwości biegania czy też skorzystania z roweru, powinno zaowocować skierowaniem się na basen. Pływanie w pełni zastępuje wyżej wymienione aktywności fizyczne, gwarantując znakomite wyniki dotyczące spalania kalorii. Dużo spalonych kalorii równa się oczywiście szybkie zrzucanie nadwagi.

W zależności od stylu, w jakim się pływa, po 10 minutach treningu można spalić od 60 do nawet 150 kalorii. Są to wyniki podobne do tych, jakie uzyskuje się w trakcie treningów biegowych.

Pływanie dobre dla kręgosłupa i kości


Jak pływać żeby schudnąć? basen odchudzanie zdrowie blog

Skoro nie każdy, z uwagi choćby na problemy ze stawami, kośćmi, może trenować bieganie, jazdę na rowerze, to koniecznie powinien postawić na pływanie. Okazuje się, że poprzez pływanie można wzmocnić kości, a dokładniej gęstość mineralną, co ma ogromne znaczenie do zdrowia.

Jakiekolwiek problemy z kręgosłupem, bóle pleców można znakomicie złagodzić poprzez regularne wizyty na basenie. Odpowiednio dobrany trening, do tego gimnastyka w basenie pozytywnie wpływają na ludzki kręgosłup, praktycznie go nie obciążając. Dodatkowo można znacząco poprawić elastyczność więzadeł oraz stawów, co przekłada się na gibkość.

Wzmocnienie serca oraz lepsza sylwetka


Wzmocnienie sercaDecydując się na pływanie, pewne jest, że rozpocznie się proces budowania mięśni. Ich większa moc, a także możliwość budowy estetycznej i zdrowej sylwetki. Co ważne, w trakcie treningów w wodzie ma się pewność, że budowane będą różne grupy mięśniowe. Podobne korzyści można by uzyskać poprzez treningi na siłowni.

Podczas treningów pływackich pozytywnie wpływa się na pracę serca. Każda jednostka treningowa to jego wzmocnienie. Poprzez wzmocnienie serca zapobiega się nadciśnieniu oraz chorobom związanym z niedokrwieniem serca. Dodatkowo znakomicie wzmacnia się także układ oddechowy, zwiększa się objętość płuc.

Jak pływać żeby schudnąć? Pozbądź się stresu


Wszyscy pływający cenią sobie ten rodzaj aktywności fizycznej, z uwagi na pełne rozluźnienie, jakiemu ulega ciało w wodzie. Oprócz standardowego przypływu endorfin pływanie pozwala na maksymalne skupienie i zapomnienie o sprawach codziennych.