Jak utrzymać wagę po odchudzaniu? – Spis treści:

  1. Wzmocnienie organizmu po diecie
  2. Bilans kaloryczny
  3. Treningi po diecie odchudzającej

Jak utrzymać wagę po odchudzaniu? odchudzanie dieta ćwiczenia blog

Koniec diety odchudzającej to nie tylko osiągnięcie wymarzonej wagi, wymodelowania sylwetki, czy korzyści zdrowotne. To również czas, kiedy należy zastanowić się co robić dalej. Są osoby, które po odchudzaniu wracają do starych nawyków żywieniowych, tym samym zaczynając ponownie tyć.

Trzymanie się zasad wprowadzonych na czas diety na pewno przyniesie nam same korzyści. Trzeba jednak wiedzieć jak podnieść ilość dostarczanych kalorii by skutecznie ustabilizować wagę. Jak przygotować nowe menu oraz oczywiście pamiętać o odpowiednim treningu. Wszystko powinno być dopasowane do indywidualnych potrzeb.

Wzmocnienie organizmu po diecie


wzmocnienie organizmu po odchudzaniu dieta ćwiczenia blogStosowanie najróżniejszych diet daje znakomite efekty w postaci utraty kilogramów. Równocześnie diety często ograniczają dostarczanie do organizmu różnego rodzaju witamin oraz minerałów. Szybkie uzupełnianie tych braków jest możliwe choćby poprzez zwiększenie w codziennym menu warzyw i owoców.

Dobrze jest również sięgać po ryby, mięso wołowe, czerwone czy jaja. Ryby gwarantują dostarczenie nasyconych kwasów tłuszczowych oraz cynk. Mięso wołowe to źródło miedzi, natomiast mięso czerwone to gwarancja odpowiedniej ilości żelaza.

Jak utrzymać wagę po odchudzaniu? – Bilans kaloryczny


Jak utrzymać wagę po odchudzaniu? odchudzanie dieta ćwiczenia blogDiety odchudzające wymagają odpowiedniej redukcji kalorii dostarczanych do organizmu. Czy jednak taki stan rzeczy powinien trwać? Czy może jednak po zakończonej diecie, powinno się zwiększyć ilość przyjmowanych kalorii?  Na pewno nie powinno się stosować terapii szokowej i od pierwszego dnia po diecie dostarczać organizmowi zbyt dużej ilości kalorii.

Dobrze jest stopniowo zwiększać ilość kalorii, rozłożyć wszystko w czasie. Jednak bardzo ważne, aby menu było zgodne z zasadami zdrowego odżywiania. Dieta z pewnością wymagała wielu wyrzeczeń, jednak każda osoba, która przetrwała ten okres na pewno odczuła na własnej skórze wiele korzyści. Dlatego nie warto wracać do starych nawyków i opychać się na nowo fastfood’ami, słodyczami i innym śmieciowym żarciem.

Treningi po diecie odchudzającej


treningi po odchudzaniu dieta ćwiczenia blogTreningi różnego rodzaju skutecznie wspomagają dietę odchudzającą. Koniec odchudzania nie oznacza, że należy zrezygnować z treningów. Część osób w aktywności fizycznej znalazła nową pasję, są jednak osoby, które zaczynają rezygnować z treningów.

Ograniczają ich ilość, nie przykładają się do nich, jak to miało miejsce na diecie. Zasadniczo, w trakcie stabilizacji, jak i później, warto trenować regularnie. Niezależnie od formy treningu, nie powinno się z niego rezygnować. Pozwoli to skutecznie panować nad wagą, ale i zagwarantuję znakomite samopoczucie.