logo
close
Jak utrzymać wagę po odchudzaniu? odchudzanie dieta ćwiczenia blog

Jak utrzymać wagę po odchudzaniu?

1 marca 2020
simpli Komentarze: 0 Kategoria: Odchudzanie

Koniec diety odchudzającej to nie tylko osiągnięcie wymarzonej wagi, wymodelowania sylwetki, czy korzyści zdrowotne. To również czas, kiedy należy zastanowić się co robić dalej. Są osoby, które po odchudzaniu wracają do starych nawyków żywieniowych, tym samym zaczynając ponownie tyć.


Jak utrzymać wagę po odchudzaniu? – Spis treści:

  1. Wzmocnienie organizmu po diecie
  2. Bilans kaloryczny
  3. Prawidłowe nawyki żywieniowe
  4. Treningi po diecie odchudzającej
  5. Dziennik żywienia

Trzymanie się zasad wprowadzonych na czas diety na pewno przyniesie nam same korzyści. Trzeba jednak wiedzieć jak podnieść ilość dostarczanych kalorii, by skutecznie ustabilizować wagę. Jak przygotować nowe menu oraz oczywiście pamiętać o odpowiednim treningu. Wszystko powinno być dopasowane do indywidualnych potrzeb.

Wzmocnienie organizmu po diecie


Jak utrzymać wagę po odchudzaniu? odchudzanie dieta ćwiczenia blog

Stosowanie najróżniejszych diet daje znakomite efekty w postaci utraty kilogramów. Równocześnie diety często ograniczają dostarczanie do organizmu różnego rodzaju witamin oraz minerałów. Szybkie uzupełnianie tych braków jest możliwe choćby poprzez zwiększenie w codziennym menu warzyw i owoców.

Dobrze jest również sięgać po ryby, mięso wołowe, czerwone czy jaja. Ryby gwarantują dostarczenie nasyconych kwasów tłuszczowych oraz cynk. Mięso wołowe to źródło miedzi, natomiast mięso czerwone to gwarancja odpowiedniej ilości żelaza.

Jak utrzymać wagę po odchudzaniu? – Bilans kaloryczny


Jak utrzymać wagę po odchudzaniu? odchudzanie dieta ćwiczenia blog

Diety odchudzające wymagają odpowiedniej redukcji kalorii dostarczanych do organizmu. Czy jednak taki stan rzeczy powinien trwać? Czy może jednak po zakończonej diecie, powinno się zwiększyć ilość przyjmowanych kalorii? Na pewno nie powinno się stosować terapii szokowej i od pierwszego dnia po diecie dostarczać organizmowi zbyt dużej ilości kalorii.

Dobrze jest stopniowo zwiększać ilość kalorii, rozłożyć wszystko w czasie. Jednak bardzo ważne, aby menu było zgodne z zasadami zdrowego odżywiania. Dieta z pewnością wymagała wielu wyrzeczeń, jednak każda osoba, która przetrwała ten okres, na pewno odczuła na własnej skórze wiele korzyści. Dlatego nie warto wracać do starych nawyków i opychać się na nowo fastfood’ami, słodyczami i innym śmieciowym żarciem. Właśnie świadomość dietetyczna i zdrowe nawyki żywieniowe są niezwykle istotne w utrzymywaniu wagi.

Prawidłowe nawyki żywieniowe i świadomość dietetyczna niezbędna


Kalorie zawarte w pokarmach większość osób na diecie zapewne zapamiętała na pamięć. Nie ma raczej już potrzeby, aby dowiadywać się za każdym razem, co ile ma kalorii. Trzeba jednak pamiętać o jakże ważnej rzeczy, aby właśnie mieć świadomość, że sięgnięcie po nawet niepozorny, mały produkt z dużą dawką kaloryczną, będzie negatywnie wpływał na organizm. Dlatego też owa wiedza dotycząca kaloryczności produktów, posiłków musi zostać przekuta na świadomość dietetyczną. Od teraz (a raczej od startu diety) należy zawsze pamiętać o tym, co jest zakazane, co jest dozwolone, co niebotycznie może nabić bilans kaloryczny, a co okaże się zdrowym i wartościowym jedzeniem. Żeby jak najlepiej wykorzystać swoją wiedzę po odchudzaniu, należy stosować porównania, czyli widząc małego batonika, przeliczyć go np. na owoce, nabiał czy warzywa. Taki oto właśnie prosty sposób, pozwoli skutecznie dobierać właściwe produkty, nie sięgać po byle jaką żywność.

Nawyki żywieniowe to nie tylko i wyłącznie zjadanie 4 czy 5 posiłków w trakcie dnia. To również wiele innych zasad, których trzymanie się pozwoli zachować odpowiednią wagę. Już w trakcie diety wyrabiane nawyki żywieniowe, należy stale rozwijać. Dobrym rozwiązaniem jest pokochanie gotowania, oczywiście w sposób zdrowy. Są niezliczone ilości przepisów zdrowych i sycących dań, które można każdego dnia przygotowywać samodzielnie. Dodatkowo dobrze jest mieć świadomość, że kiepskiej jakości jedzenie zamawiane do domu kosztuje znacznie więcej, niż przepyszny i zdrowy obiad przygotowany samodzielnie.

Podsumowując, już na zawsze, ostatecznie należy pożegnać się z wszelkiego rodzaju produktami przetworzonymi, mającymi długi termin przydatności. Do przeszłości musi odejść także alkohol, słodycze, wszelkie niezdrowe przekąski. Lepiej czerpać radość z samodzielnego gotowania, poszukiwania nowych smaków, dań, niż żywić się na mieście.

Treningi po diecie odchudzającej


treningi po odchudzaniu dieta ćwiczenia blog

Treningi różnego rodzaju skutecznie wspomagają dietę odchudzającą. Koniec odchudzania nie oznacza, że należy zrezygnować z treningów. Część osób w aktywności fizycznej znalazła nową pasję, są jednak osoby, które zaczynają rezygnować z treningów. 

Ograniczają ich ilość, nie przykładają się do nich, jak to miało miejsce na diecie. Zasadniczo, w trakcie stabilizacji, jak i później, warto trenować regularnie. Niezależnie od formy treningu, nie powinno się z niego rezygnować. Liczne badania wskazują, że stała aktywność fizyczna jest niezwykle istotna w okresie stabilizacji, gdy rozpoczyna się proces niewielkiego zwiększania kaloryczność posiłków.

Naturalnie nie tylko bieganie, pływanie, rower czy wizyty w klubie fitness będą zaliczane do aktywności. Warto zmieniać swoje codzienne nawyki, takie jak choćby jeżdżenie wszędzie samochodem. Jeżeli mamy do zrobienia małe zakupy, a sklep nie jest daleko, to warto zrobić sobie spacer. Wchodzenie po schodach zamiast windy jak najbardziej wskazane (chyba że trzeba się dostać np. na dziesiąte piętro). Należy maksymalnie wykorzystywać okres wiosenny i letni, kiedy dni są długie, a pogoda sprzyja przebywaniu na świeżym powietrzu. Ruch, nawet w małych dawkach jest jak najbardziej wskazany. Spotkania ze znajomymi w restauracjach, kawiarniach, pubach, warto zamienić na aktywnie spędzany czas. Na pewno w swoim otoczeniu spotkamy ludzi, którzy skorzystają z takiej formy spotkań.

Sumiennie prowadzony dziennik żywienia


Wiele osób w trakcie odchudzania prowadzi dziennik żywienia, jednak po osiągnięciu celu, kajecik z zapiskami trafia na stos makulatury. To błąd, który może skutkować nietrzymaniem się zasad prawidłowego odżywiania. Dlatego też nie ma sensu wyrzucać dzienniczka żywienia, a dalej prowadzić zapiski. Pozwoli to na stałe kontrolowanie tego, co stale jemy. Późniejsza analiza zapisów w dzienniczku będzie doskonale pokazywała, z czym są największe problemy. Dzięki temu łatwiejsze będzie wyeliminowanie negatywnych działań, które na pewno nie są pomocne w zachowaniu stałej wagi po okresie diety.

Komentarze

Komentarz

Komentując, akceptujesz Politykę prywatności