ZADBAJ Z NAMI O WŁASNE ZDROWIE

Ile można schudnąć w miesiąc?

14 marca, 2020

rower odchudzanie smukla sylwetka e1532624065158

„Schudnij w miesiąc 20 kg”, „Ekspresowa dieta cud, czyli 5 kg tygodniowo”. To tylko dwa slogany reklamowe, które mają zachęcić osoby z nadwagą, do skorzystania z rewelacyjnej oferty odchudzania. Rzeczywistość jest zupełnie inna.


Ile można schudnąć w miesiąc? – Spis treści:

  1. Zdrowe odchudzanie
  2. Rozsądne odchudzanie
  3. Odchudzanie z głową
  4. Najważniejsze zasady

Ile można schudnąć w miesiąc?

Osoby posiadające zbędne kilogramy, nie powinny rozpoczynać walki z nimi, opierając się na nierealnych planach. Odchudzanie to proces, który ma spowodować utratę kilogramów, ale równocześnie nie powinien wpływać negatywnie na zdrowie. Ile można schudnąć w miesiąc? Jak powinien przebiegać proces odchudzania na samym początku?

Zdrowe odchudzanie


Według wszelkich norm zdrowotnych przyjmuje się, że odpowiednie chudnięcie, to tracenie około 0,5-1 kg tygodniowo. Oczywiście różnice w gubionej nadwadze będą zależały od pewnych czynników. Wszyscy ci, którzy są zdecydowanie otyli, posiadają, np. 25-40 kg nadwagi, będą w pierwszym okresie odchudzania gubić więcej kilogramów. Wynika to choćby z początkowej utraty wody.

Mając niewielką nadwagę, utrata kilogramów będzie przebiegała bardzo wolno. Oznacza to, że po dwóch, trzech tygodniach redukcja się zatrzyma. Jest to jednak zupełnie naturalne, dlatego oprócz stawania na wadze, warto regularnie robić sobie pomiary brzucha, ud, tali.

Ile można schudnąć w miesiąc? Rozsądne odchudzanie


Ile można schudnąć w miesiąc?

Skoro mowa o tym, że w ciągu tygodnia powinno tracić się około 0,5-1 kg, to w skali miesiąca mówimy o utracie od 2 do 4 kg. Jest to zupełnie zdrowa sytuacja dla ludzkiego organizmu i tak właśnie powinno przebiegać w pełni kontrolowane odchudzanie. Szybsze odchudzanie, zrzucenie 10 kg w miesiąc jest niestety niezbyt mądre.

Organizm, który dostanie sygnał, że szybko traci kilogramy, zaburzy metabolizm, co później może przełożyć się również na odkładanie większych ilości tłuszczu. Równocześnie zbyt szybka utrata kilogramów wpłynie niezbyt estetycznie na wygląd ciała. Skóra utraci swoją sprężystość, stanie się obwisła. Nie będzie to wyglądało zbyt estetycznie.

Odchudzanie z głową – Ile można schudnąć w miesiąc?


Ile można schudnąć w miesiąc?

Co więc zrobić, aby w miesiąc stracić odpowiednią, zdrową ilość kilogramów? Korzystać z pomocy doświadczonych dietetyków, którzy przygotują odpowiednie plany dietetyczne. Równocześnie warto wspomóc proces odchudzania aktywnością fizyczną.

To nie tylko korzyść z tytułu utraty kilogramów, ale również trwałe budowanie odpowiedniej, zdrowej sylwetki. Zbyt szybkie odchudzanie, w przyszłości może zakończyć się bardzo źle, mianowicie efektem jojo. Wystarczy powrót do dawnych nawyków żywieniowych i kilogramy zaczną szybko wracać.

Zdrowe odchudzanie. Najważniejsze zasady, których należy przestrzegać


Dieta której celem jest zrzucenie nadwagi, nie musi być niczym złym. Wręcz przeciwnie, rozważne podejście do odchudzania może sprawić, że nowy styl życia zupełnie pochłonie osoby odchudzające się. Oczywiście, jak już wyżej napisano, należy świadomie podchodzić do zrzucania kilogramów, stosując się do pewnych zasad. O czym zatem będzie trzeba zapamiętać podczas racjonalnego zrzucania tłuszczu?

Różnorodność posiłków

Nie ma nic gorszego niż rozpoczęcie odchudzania i wprowadzenie monotonnego menu. Jedzenie każdego dnia tych samych posiłków dość szybko spowoduje rozdrażnienie, a tym samym rezygnację z celu, jakim jest pozbycie się tłuszczu. Dlatego w sytuacji, kiedy przechodzimy na dietę, konieczne będzie przygotowanie zróżnicowanego menu. Oczywiście należy pamiętać o tym, aby spożywać tylko produkty, które działają korzystnie na walkę z nadwagą.

Regularność przyjmowania posiłków

Rozsądne odchudzanie wymaga, aby przestawić się na regularność przyjmowania posiłków. Powinno być ich od 3 do 5 w ciągu dnia i zawsze o tej samej porze. Należy również zapomnieć o podjadaniu pomiędzy posiłkami. Jedyne co jest dopuszczalne, to np. przy 3 głównych posiłkach, sięgnięcie po 2 przekąski w ciągu dnia. Pod warunkiem, że mówimy o zdrowych przekąskach, czyli np. warzywach.

Prawidłowe nawadnianie, odstawienie alkoholu

Decydując się na zdrowe odchudzanie, konieczne jest zadbanie o prawidłowe nawadnianie się. Należy pić minimum 2 litry wody dziennie. Dodatkowo dobrym rozwiązaniem jest również sięganie np. po zieloną herbatę. Na diecie jednak trzeba całkowicie odstawić alkohol, który jest kaloryczny w każdej formie. Dodatkowo warto pożegnać wszelkiego rodzaju napoje gazowane, napoje kolorowe. One w żaden sposób nie sprzyjają diecie.

Sięganie po produkty bogate w błonnik

Konieczne na diecie jest spożywanie produktów, które są bogate w błonnik. Błonnik wpływa na pozytywne odchudzanie, poprzez wchłanianie wody, pęcznieje w żołądku. To powoduje, że jest się sytym.

Tylko naturalne spalacze tłuszczu

Decydując się na odchudzanie, pojawia się pokusa sięgnięcia po tzw. spalacze tłuszczu. Mają one przyspieszyć cały proces. Jednak zakup produktów niewiadomego pochodzenia nie jest najlepszym pomysłem. Zamiast spodziewanych efektów, można oczekiwać problemów zdrowotnych. Racjonalne odchudzanie pozwala jednak wspomagać się naturalnymi spalaczami tłuszczu. O czym dokładnie mowa? Na pewno papryczki chilli znakomicie wspomagają odchudzanie, gdyż przyspieszają spalanie kalorii. Również imbir jest tutaj polecany.

Aktywność fizyczna, która stanie się pasją

Skoro odchudzanie wspomaga się aktywnością fizyczną, to powinna być ona prawidłowo dobrana. Katowanie się sportem, który nie przynosi radości, a staje się tylko przykrą koniecznością, prowadzi do szybkiego zarzucenia treningów. Dlatego trzeba się odnaleźć w temacie sportu, wybrać coś, co sprawi, że każdy trening będzie ogromną radością.

Regeneracja snem i unikanie sytuacji stresowych

Na diecie (ale ogólnie w zdrowym życiu), konieczne jest dbanie o prawidłowy sen. 7-8 godzin na dobę to odpowiednia dawka, aby organizm wypoczął, prawidłowo się zregenerował. Brak snu, co stwierdzono naukowo, pobudza apetyty, tym samym chętniej sięga się po zakazane posiłki. Dodatkowo warto redukować sytuacje stresowe. Okazuje się, że nadmiar stresu wpływa na równowagę hormonalną organizmu. Może ją łatwo rozstroić, co przełoży się na problemy z prawidłowym zbijaniem wagi.

Pod żadnym pozorem nie można stosować głodówek, niskokalorycznych diet

Zbyt drastyczne obcinanie kalorii nie jest bezpieczne dla organizmu. Owszem, dieta niskokaloryczna, stosowanie głodówek pozwala na szybkie zrzucanie kilogramów w krótkim okresie, to jednak negatywnie odbije się to na zdrowiu. Takie nierozsądne odchudzanie to również szybka droga do efektu jojo, czyli przytycia.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *