ZADBAJ Z NAMI O WŁASNE ZDROWIE

Zalety jazdy na rowerze – odchudzanie!

12 kwietnia, 2020

Jazda na rowerze to same korzyści

Rower to doskonały sprzęt, który wykorzystywany regularnie daje liczne korzyści. Odchudzanie, poprawa parametrów zdrowotnych organizmu, ciekawe spędzanie wolnego czasu, to tylko kilka pozytywów, jakie wynikają z jazdy na rowerze. Dlaczego zatem warto sięgnąć po rower i zdecydować się na tego typu aktywność fizyczną?


Zalety jazdy na rowerze – odchudzanie! – Spis treści:

  1. Wspomaga odchudzanie
  2. Zdrowszy organizm
  3. Rower dobry na relaks

Zalety jazdy na rowerze odchudzanie

Jazda na rowerze wspomaga odchudzanie


Regularne korzystanie z roweru będzie znakomicie wpływało na proces odchudzania. Przejażdżki rowerowe znakomicie pozwalają zrzucać zbędne kilogramy.

Godzinny trening rowerowy to duża ilość spalonych kalorii. Co istotne, ten rodzaj aktywności fizycznej jest w miarę przyjemny, gwarantuje przebywanie na świeżym powietrzu oraz, nie wpływa negatywnie na stawy. Dlatego zdecydowanie poleca się rower osobom, które mają znaczną nadwagę. Dzięki temu nie będą one narażone na obciążanie stawów, a co za tym idzie, nie zniechęcą się szybko do aktywności fizycznej.

Oczywiście decydująca się na odchudzanie przy pomocy rowerów, koniecznie powinny pamiętać o trzech zasadach, których stosowanie jest koniecznie, żeby osiągnąć sukces. O czym zatem mowa?

Tylko regularność treningowa zapewnia sukces. Chcąc widzieć pozytywne efekty odchudzania, jazda na rowerze powinna być regularna. Okazuje się jednak, że nie potrzeba jakiś większych działań w tym kierunku. W zupełności wystarczy około 30 minut dziennie na rowerze, aby odnosić sukcesy w walce z nadwagą. Natomiast w ciągu 60 minut, można spalić nawet 400-500 kalorii (w zależności od uwarunkowań).

Jazda po płaskim terenie. Najlepsze efekty dają treningi na rowerze, które odbywają się w terenie płaskim. Dzięki takim warunkom jedzie się stałym tempem, osiąga się stabilną prędkość. Nie ma częstych zmian tempa, nie dochodzi do sytuacji, w której trzeba robić sobie przerwy, bo np. podjazd jest zbyt ciężki. Oczywiście podjazdy, zjazdy mają swoje plusy, jednak bardziej mowa tutaj o rzeźbieniu poszczególnych mięśni, a nie spalaniu tłuszczu.

Interwały. Warto raz na jakiś czas zaordynować sobie typowy trening interwałowy. Na czym on polega? Początkowo stosuje się umiarkowane tempo, ale po około piętnastu, dwudziestu minutach należy je zwiększyć. Jazda na zwiększonym tempie powinna trwać kilka minut. Po tym fakcie wraca się do tradycyjnego tempa. I tak na przemiennie. Oczywiście każdy ilość serii dostosowuje do swoich możliwości.

Zalety jazdy na rowerze odchudzanie – Zdrowszy organizm


Odchudzanie jazda na rowerze kalorie kcal trening cardio ćwiczenia blog

Osoby mające problemy zdrowotne, poprzez regularne treningi na rowerze, mogą znacznie poprawić stan swojego zdrowia. To nie tylko przecież możliwość zrzucenia zbędnych kilogramów. Jest wiele więcej zalet, jakie daje regularna jazda na rowerze.

Pozytywny wpływ na mięśnie. Oprócz zalet związanych z odchudzaniem regularna jazda na rowerze pozwala znakomicie pracować nad mięśniami. Szczególnie będzie widać pozytywne zmiany na nogach, pośladkach, ale i również na brzuchu, plecach oraz przedramionach. Wiadomo, że jazda na rowerze polecana jest osobom, które mają problemy ze stawami. Zatem decydując się na treningi rowerowe, można mieć pewność, że zostaną one znacznie wzmocnione i niektóre dolegliwości zostaną zażegnane.

Poprawa wydolności. Nie ma co ukrywać, że prawidłowa wydolność organizmu jest bardzo istotna do codziennego, komfortowego życia. Z wiekiem ów wydolność spada, dlatego nie można o niej zapominać. Chcąc cieszyć się zdrowiem, nie narzekać na zmęczenie w trakcie wykonywania codziennych obowiązków, warto zadbać o wydolność. Pomoże w tym bez wątpienia jazda na rowerze. Poprzez regularne treningi rowerowe można oczekiwać, że tzw. pułap tlenowy organizmu nie będzie spadał. 

Minimalizowanie chorób układu krążenia. Kolejną zaletą jazdy na rowerze, jest jej wpływ na ograniczanie ryzyka związanego z chorobami układu krążenia. Jeżeli do regularnych treningów dołoży się zdrowy tryb życia, to można mieć pewność, że ryzyko zachorowań na zawał, udar czy miażdżycę ulegnie znacznemu obniżeniu.

Prawidłowa regulacja cholesterolu w organizmie. Jazda na rowerze przyczynia się do obniżania złego cholesterolu, a równocześnie ten dobry ulega podwyższeniu.

Rower dobry na relaks


Odchudzanie jazda na rowerze kalorie kcal trening cardio ćwiczenia blog

Podróż rowerem jest znakomitym pomysłem, aby się zrelaksować. Także przejażdżki po lesie, polach, w otoczeniu natury, pozwalają doskonale się wyciszyć. Dlatego wycieczka rowerowa po ciekawej okolicy zagwarantuje znakomitą dawkę endorfin, jakże potrzebną w codziennym życiu. Trening na rowerze pozwala poznawać nowe miejsce, zarówno te w najbliższej, jak i dalszej okolicy. Z tego powodu wycieczki rowerowe wielogodzinne, weekendowe, oprócz wielu zalet zdrowotnych, pozwolą dotrzeć do wielu miejsc, o których do tej pory nie mieliśmy pojęcia.

Jak dokładnie jazda na rowerze wpływa pozytywnie na aspekty związane z ludzką psychiką? Ruszając w podróż dwukołowcem, można zapomnieć o wszystkim co nas dotyczy. Jest tylko rower, zazwyczaj leśne, wiejskie dróżki i wszędzie dookoła przyroda. To znakomite warunki do relaksacji, przyjemnego spędzania wolnego czasu. Trzeba również tutaj wspomnieć o fakcie, że regularna jazda na rowerze, wysiłek fizyczny pozytywnie wpływa na ludzki nastrój. Nawet wielogodzinna przejażdżka rowerowa i „zmuszenie się” do wysiłku, nie wpływa negatywnie na komfort.


1 odpowiedź na “Zalety jazdy na rowerze – odchudzanie!”

Mieszkam nad morzem przy cudownych terenach gdzie mam faktycznie miejsce na jazdę na rowerze. Dzięki temu, rower sprawia mi ogromną radość. Ale wcale tak wcześniej nie było. Przyjechałam nad morze z większego miasta, natłok ludzi, brak świeżego powietrza powodował u mnie wstręt do jazdy na rowerze. Więc tak naprawdę wiele zależy od otoczenia. Teraz widzę wiele zalet jazdy na rowerze, dlatego czekam na wiosnę każdego dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *