Jak wrócić do ćwiczeń po chorobie?

Choroba skutecznie hamuje wszelkie plany treningowe. Nie ma znaczenia, czy regularnie się biegało, chodziło na siłownię, pływało na basenie. Choroba osłabia organizm, nie pozwala na realizowanie założeń treningowych oraz wymaga odpowiedniego podejścia do wznowienia treningów.

Niezależnie od rodzaju choroby, powrót do treningów musi być przemyślany. Jak zatem wrócić do treningów po przebytej chorobie? Jakie zasady powinno się stosować, aby organizm bez problemów wszedł w nowy cykl treningowy?

Powrót do formy po chorobie

Jak wrócić do treningów po chorobie?Przerwa w treningach plus osłabienie organizmu powoduje, że jakiekolwiek wznowienie aktywności fizycznej wymaga chłodnej głowy i racjonalnego planu treningowego.

Nie można od pierwszego treningu ćwiczyć jak przed chorobą, na 100{213e6c7cd89cf1b8aed597be7a233d34ff4d5c40caf2a1392b9e38847bf3987d} swoich możliwości.

Koniecznie należy obniżyć wymagania wobec siebie i swoich sesji treningowych. Dobrze jest przez kilka treningów ćwiczyć na pół gwizdka. Bardzo ważne jest, aby stopniowo dostosować organizm do swoich najwyższych możliwości. Odbudowa formy powinna zajmować około dwóch tygodni.

Kiepska forma po chorobie

Jak wrócić do treningów po chorobie?Pod żadnym pozorem nie można obarczać się kiepskimi osiągami treningowymi, tuż po chorobie. Brak konkretnych wyników, nie powinien prowadzić do zniechęcenia.

Należy być wyrozumiałym oraz zdać sobie sprawę z faktu, że na odbudowę organizmu i osiąganie idealnych wyników należy zaczekać.

Jak już wyżej zostało napisane, standardowo 2 tygodnie to czas niezbędny do odbudowy. Jednak należy mieć na uwadze to, z jaką chorobą się borykało i ile czasu trwała.

Zadbaj o siebie po chorobie

Jak wrócić do treningów po chorobie?Każdy, kto po chorobie wyrywa się do treningów, powinien mieć na uwadze, że zamiast satysfakcji, może w prosty sposób skomplikować sobie zdrowie.

Organizm po chorobie, niezależnie jakiego typu, jest zawsze osłabiony. Dlatego zakładanie planów, które skupiają w sobie duże jednostki treningowe w krótkim czasie, nie spowodują żadnych korzyści.

Wręcz przeciwnie, po pierwszym treningu organizm będzie czuł się fatalnie, może nastąpić tzw. uczucie przetrenowania, bądź co gorsza, nawrót choroby. Po przebytej chorobie, mimo dobrego samopoczucia, warto odczekać kilka dni, zanim ponownie założy się odzież sportową i ruszy na trening.