ZADBAJ Z NAMI O WŁASNE ZDROWIE

Dieta jabłkowa zasady, jadłospis, efekty

19 listopada, 2019

dieta jablkowa zasady jadlospis efekty odchudzanie w domu bl og

Dieta jabłkowa jest przede wszystkim oczyszczająca, ale oczywiście gwarantuje również zrzucenie niechcianych kilogramów. Nie ma żadnej tajemnicy, że jej jadłospis opiera się na jabłkach, które w niektórych wersjach diety stają się tak naprawdę jedynym składnikiem menu. Dieta jabłkowa nie musi być jednak monotonna, a wręcz przeciwnie, przy dobrze przygotowanym jadłospisie, należy do diet akceptowalnych przez większość.


Dieta jabłkowa zasady, jadłospis, efekty – spis treści:


Na czym więc dokładnie polega dieta jabłkowa? Jakie są jej założenia, co należy jeść, czego nie wolno spożywać? Czy dieta jabłkowa jest dla każdego? Czy może są pewne grupy osób, które nie powinny sięgać po jadłospis diety jabłkowej?

Bez wątpienia dieta jabłkowa jest przeznaczona dla osób, które planują jednocześnie oczyścić organizm i zrzucić trochę zbędnych kilogramów. Mówiąc o tej diecie, warto mieć na uwadze, że jednym z głównych składników sukcesu jest błonnik, którego zawartość w jabłkach jest ogromna. Jabłka dodatkowo eliminują niezdrowe przekąski, które są przecież przyczyną przybierania na wadze.

Założenia diety jabłkowej


Na wstępie założeń diety jabłkowej należy zaznaczyć, że posiada ona dwie wersje. Mianowicie pierwsza wersja, rygorystyczna, zakłada jedzenie tylko i wyłącznie jabłek. Taka opcja może być stosowana jedynie przez 3 dni. Druga wersja jest znacznie mniej rygorystyczna, gdyż jabłka stają się znaczącym dodatkiem w zróżnicowanym menu. Tutaj dieta powinna trwać od 5 do 7 dni. W trakcie stosowania diety jabłkowej nie można przesadzać z ilości spożywanych jabłek. Przyjmuje się, że maksymalnie w ciągu doby można ich spożyć 2 kg.

Będąc na diecie jabłkowej, należy ograniczyć do minimum tłuszcze oraz sól. Wybierając opcję diety mniej rygorystycznej, posiłki muszą być niskokaloryczne oraz lekkostrawne.

Tworząc menu diety jabłkowej, która nie opiera się tylko na jabłkach, trzeba pamiętać o tym, aby dzienną dawkę kaloryczności posiłków zmniejszyć o około 1000 kalorii.

Każdy dzień diety powinien rozpoczynać się wypiciem szklanki wody z łyżką octu jabłkowego. Dlaczego właśnie taka mieszanka na start? Znakomicie będzie wpływała na proces przyspieszenia materii, dodatkowo znacznie lepiej pozwoli usuwać niechciane toksyny z organizmu. Podczas stosowania diety jabłkowej nie można zapominać również o piciu minimum 2 litrów płynów na dobę (najlepiej, kiedy pije się tylko wodę oraz herbatę zieloną).

Jedząc jabłka na diecie, należy pamiętać o tym, że nie mogą być one bez skórek. Dlaczego to takie ważne? W skórce jabłka znajduje się wiele istotnych, zdrowych dla organizmu składników. Mowa tutaj choćby o błonniku pokarmowym, witaminie C, potasie czy fosforze.

Tak jak już zostało napisane powyżej, rygorystyczna wersja diety jabłkowej może być stosowana tylko przez 3 dni. Dieta oparta na samych jabłkach, stosowana dłużej, jest zagrożeniem dla zdrowia, gdyż ogranicza się dostarczanie wielu istotnych składników, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju.

Kończąc dietę jabłkową, powracając do tradycyjnego modelu żywienia, należy zrobić to w sposób spokojny oraz kontrolowany. Kilka dni po diecie jabłkowej wymaga się jedzenia posiłków lekkich, które łatwo się trawią. Natychmiastowy powrót po diecie do dużych ilości jedzenia, gdzie przeważają posiłki ciężkie, przygotowane na tłuszczu, może doprowadzić do problemów z układem pokarmowym, znacznie obciążać będą żołądek.

Co można osiągnąć stosując dietę jabłkową?


Dieta jabłkowa, czyli oczyszczanie organizmu oraz zrzucanie zbędnych kilogramów. To oczywiście najważniejsze jej założenia, które można osiągnąć, poprzez umiejętne zastosowanie się do zasad diety. Sprawdźmy dokładnie, jakie korzyści gwarantuje ów dieta.

Jabłka są bogate w błonnik pokarmowy, który znacznie usprawnia pracę jelit, znakomicie je oczyszczając. Błonnik będzie również wpływał na lepsze wchłanianie wody oraz pozwoli zachować dłużej uczucie sytości.

Kolejnym osiągnięciem podczas stosowania diety jabłkowej jest przyspieszenie procesów przemiany materii. Ten proces wpływa między innymi na łatwiejszą utratę nadwyżki kilogramów. Przyjmuje się, że w trakcie 3 dni restrykcyjnej odmiany diety jabłkowej, można zgubić około 2 kg. To jednak średni wynik, gdyż każdy organizm jest inny. Zbyt duża nadwaga lub regularna aktywność fizyczna, pozwala na zgubienie jeszcze większej ilości kilogramów.

Dieta jabłkowa działa również pozytywnie na samopoczucie. Poprzez swoje właściwości detoksykacyjne, oczyszczenie organizmu z toksyn, można liczyć na znaczną poprawę samopoczucia, większą energię do życia.

Przyjmuje się i jak wskazują badania naukowe, zastosowanie diety jabłkowej pomoże w walce z takimi problemami, jak choćby bóle brzucha, wzdęcia i zaparcia. Mowa również o działaniu diety przeciwalergicznie, antybakteryjnie oraz przeciwzapalnie.

Ciekawym i oczywiście pozytywnym skutkiem stosowania diety jabłkowej jest poprawa wyglądu skóry, paznokci oraz włosów. Dodatkowo można wzmocnić odporność organizmu. Za to wszystko odpowiadają witaminy, których duże ilości znajdują się w jabłkach.

Dla kogo dieta jabłkowa?


Dieta jabłkowa jest prawie dla każdego. Łatwiej jest wskazać osoby, które pod żadnym pozorem nie powinny po nią sięgać.

Kto nie powinien po nią sięgać?


Osoby, które cierpią na schorzenia przewlekłe, gdzie ordynuje się dietę ubogą w błonnik, pod żadnym pozorem nie mogą interesować się dietą jabłkową. Jakie to schorzenia eliminują ze stosowania tej diety? Mowa o zespole jelita drażliwego, nadwrażliwości żołądka, chorobie dwunastnicy, wrzodowej czy też zgadze. Dieta, z uwagi, że należy do niepełnowartościowych, nie może być również stosowana przez kobiety w ciąży, karmiące oraz dzieci i młodzież.

Zalety diety jabłkowej


  • jabłka są niskokaloryczne,
  • dostarczanie organizmowi dużych ilości witamin i składników mineralnych,
  • poprawienie samopoczucia,
  • poprawa wyglądu skóry, włosów oraz paznokci,
  • ustabilizowanie cholesterolu,
  • pozytywny wpływ na zaparcia, wzdęcia,

Wady diety jabłkowej


    • organizm nie otrzymuje wszystkich niezbędnych składników do prawidłowego rozwoju,
    • poprzez jabłka dostarcza się organizmowi fruktozę. Jest to cukier prosty, który magazynuje się w organizmie pod postacią tłuszczu.
    Przykładowy jadłospis diety jabłkowejh2>po skończonej diecie może pojawić się obniżona funkcjonalność żołądka.

Przykładowy jadłospis diety jabłkowej

1 dzień:


  • śniadanie: owsianka, naleśnik z jabłkiem,
  • II śniadanie: jogurt naturalny,
  • obiad: 100 g brązowego ryżu, 100 g piersi z indyka, brokuły gotowane na parze i jabłko,
  • kolacja: grillowana ryba z jabłkami

2 dzień:


  • śniadanie: owsianka z jabłkiem na wodzie,
  • obiad: 100 g piersi z kurczaka z jabłkami (2 szt.), 100 g brązowego ryżu, szpinak
  • podwieczorek: jabłko pieczone oprószone z cynamonem,
  • kolacja: surówka z jabłka i marchewki (200 g)

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *