ZADBAJ Z NAMI O WŁASNE ZDROWIE

Dieta Jogurtowa zasady, jadłospis, efekty

7 maja, 2019

Dieta jogurtowa zasady jadlospis efekty blog odchudzanie (2)

O diecie


Próbując zrzucić nadmierne kilogramy, sięga się po najróżniejsze diety. Niektóre z nich nie są zdrowe, cechują się znacznym ograniczaniem przyjmowanych produktów żywnościowych. Dodatkowo długi czas trwania diety skutecznie zniechęca. Dlatego warto stawiać na zdrowe dla organizmu diety, których długość jest racjonalna. Do takich można na pewno zaliczyć dietę jogurtową.

Zdrowe zrzucanie kilogramów to podstawa każdej racjonalnej diety. Dlatego też warto bliżej poznać dietę jogurtową, której stałym programem są jogurty różnego rodzaju oraz kefiry. To dieta trwająca 14 dni i pozwalająca osiągnąć znakomite rezultaty na wadze.

Krótka historia diety jogurtowej


Na początku diety jogurtowej był jogurt. Od wieków konserwowano walory odżywcze mleka, za pomocą fermentacji bakterii kwasu mlekowego, tym samym przyczyniając się do powstania jogurtu. Trudno określić tak naprawdę miejsce i czas jego powstania. Niektóre teorie wskazują starożytną Babilonię, Egipt czy też Indie.

Pewne natomiast jest, że do Europy przywędrował z Turcji oraz Bułgarii. Jako jeden ze składników diety, zaczął być stosowany w Europie dopiero w XX wieku. Na samym początku jogurt był traktowany jako lek, który dawało się osobom mającym problemy jelitowe.

Dopiero z biegiem kolejnych dekad XX wieku zaczęto stosować jogurt, jako jeden ze składników najróżniejszych diet. Szukanie optymalnej i zdrowej dla organizmu ludzkiego diety redukcyjnej, pozwoliło opracować dietę jogurtową, która cieszy się ogromną popularnością.


Dieta jogurtowa zasady, jadłospis, efekty – spis treści:


Założenia diety jogurtowej


Zalecenia diety jogurtowej są przejrzyste, a ich wprowadzenie w życie nie stanowi większych problemów. O czym więc należy pamiętać? Z jakimi zasadami będzie miało się do czynienia, kiedy postanowi się rozpocząć dietę jogurtową?

Dieta jogurtowa ma ściśle określone ramy czasowe i zawsze powinna trwać 14 dni. Podstawa diety to oczywiście jogurt lub kefir, których codziennie trzeba zjeść cztery kubeczki.

Jadłospis powinien opierać się na trzech głównych posiłkach oraz zdrowych przekąskach, spożywanych pomiędzy nimi.

Uwaga, na diecie nie trzeba ograniczać się tylko do jogurtów naturalnych. Bez problemów można komponować samodzielnie jogurty owocowe. Dlaczego lepiej samodzielnie przygotować sobie jogurt owocowy, niż kupić go w sklepie? Na półkach możemy znaleźć multum najróżniejszych jogurtów owocowych, które jednak w swoim składzie zawierają zarówno barwniki, jak i cukier lub słodzik. Tego typu dodatki nie ułatwiają prowadzenia diety redukcyjnej.

Dieta jogurtowa nakazuje całkowitą rezygnację z produktów wysoko przetworzonych. Warto szukać i stawiać na produkty jak najbardziej naturalne.

W trakcie diety jogurtowej nie należy zapominać o codziennej dawce nawodnienia organizmu. Minimalna dawka to 1,5 litra wody.

Co można jeść na diecie jogurtowej oprócz jogurtów?


Dieta jogurtowa, jak już wcześniej wspomniano, w żaden sposób nie opiera się tylko i wyłącznie na jogurtach, kefirach czy innych produktach nabiałowych. Praktycznie można sięgać po najróżniejsze produkty, oczywiście z pewnych grup. Ma być zdrowo, efekty tej dwutygodniowej diety mają być przecież widoczne.

Podstawą diety oczywiście są jogurty lub kefiry. 4 kubeczki dziennie trzeba zjeść, a poza tym bez problemów można sięgać po owoce, jakie tylko się chce (oczywiście w racjonalnych ilościach). Nie ma przeciwwskazań, aby jeść warzywa, do tego w menu diety jogurtowej znaleźć powinny się płatki czy też musli. Dodatkowo dozwolone jest pieczywo pełnoziarniste oraz chude mięso, jaja czy ryby.

Dlaczego warto stosować dietę jogurtową?


Dwa tygodnie diety jogurtowej daje znakomite efekty. Mianowicie w ciągu tygodnia ubywa na wadze około 2-3 kilogramów, czyli skutecznie zrealizowana dieta pozwoli stracić nawet 6 kilogramów.

Jedząc regularnie jogurty, stosując się do zasad diety jogurtowej, ma się pewność, że organizm otrzyma niezwykle wartościowe składniki. Mowa choćby o odpowiednich ilościach białka, wpływających na budowę komórek, wytwarzających hormony i enzymy. Dostarczamy organizmowi również liczne witaminy, niacynę, czyli składniki odpowiadające za lepszą odporność organizmu, a także regulację procesów przemiany materii.

Dieta jogurtowa jest również bogata w wapń, czyli substancje mineralne, które są niezbędne do prawidłowej budowy kości i zębów u najmłodszych. To także możliwość ograniczenia występowania osteoporozy.

Dla kogo dieta jogurtowa, a kto powinien się jej wystrzegać?


Dieta jogurtowa jest skierowana do wszystkich tych, którzy oczekują redukcji kilku kilogramów w przeciągu dwóch tygodni. Jej dłuższe stosowanie nie jest wskazane, więc będzie dobrym pomysłem szczególnie dla osób, które szykują się do ważnego wydarzenia i muszą zadbać o odpowiednią wagę.

Bez żadnych problemów na dietę jogurtową mogą zdecydować się osoby, które są aktywne fizyczne. Jadłospis jest bogaty w różne produkty, składniki, w tym białko, dlatego bez problemów mogą łączyć dietę z uprawianiem sportu.

Jeżeli mowa o przeciwwskazaniach co do stosowania diety jogurtowej, to na pewno nie powinny jej stosować osoby, które nie tolerują wyrobów mlecznych. Nie zaleca się także w przypadku osób, które na co dzień pracują fizycznie i potrzebują ogromnego zapotrzebowania kalorycznego. Po dietę jogurtową nie sięgają również wszyscy ci, którzy są świeżo po różnych chorobach, gdy ich organizmy są w znacznym stopniu wycieńczone.

Zalety diety jogurtowej


Dieta jogurtowa jest niezwykle racjonalna, o odpowiedniej ilości kalorii. Nie jest to w żadnym stopniu dieta restrykcyjna, czy niedoborowa.

Dzięki temu posiada wiele zalet:


  • podczas jej stosowania nie pojawia się uczucie głodu,
  • dostarcza niezbędnych wartości odżywczych,
  • znakomicie wpływa na pracę układu trawienia,
  • wzmacnia układ odpornościowy,
  • szybkie efekty, po 14 dniach można zgubić nawet 6 kg,
  • po zakończeniu diety nie pojawi się efekt jojo.

Wady diety jogurtowej


Mimo sporej ilości zalet należy zawsze, nie tylko przy diecie jogurtowej, pamiętać o tym, że nie istnieją diety idealne.

Również dieta jogurtowa jest obarczona wadami:


  • może okazać się dość monotonna,
  • problematyczna dla osób, które nie przepadają za jogurtami lub kefirami,
  • dość kosztowna dieta.
  • możliwe wzdęcia, biegunki czy bóle brzucha..

Przykładowy jadłospis diety jogurtowej


Dieta jogurtowa jest tak skonstruowana, że w trakcie jej stosowania, można korzystać z szerokiego spektrum produktów. Dlatego też istnieją niezliczone kombinacje, kiedy mowa o ustalaniu jadłospisu diety jogurtowej. Oto przykładowy jadłospis, który pozwala na prawidłową realizację diety jogurtowej.

Dzień 1:


  • śniadanie – mały jogurt owocowy z dodatkiem musli lub otrębów. Dodatkowo owoce, np. banan i pomarańcza,
  • obiad – warzywa gotowane na parze, jogurt naturalny z ugotowanym na sypko ryżu,
  • kolacja – chłodnik litewski (sok z buraków plus świeży ogórek, jajka, szczypiorek i naturalny jogurt)

Dzień 2:


  • śniadanie – mały jogurt owocowy, kromka chleba z dżemem, pół grejpfruta,
  • obiad – mały pstrąg gotowany z jarzynami, surówka z kapusty kiszonej i marchewka z jabłkiem,
  • kolacja – 50 g naturalnego jogurtu, pół pomarańczy i 3 kiwi

Dzień 3:


  • śniadanie – dwie kromki chleba z szynką drobiową, mały jogurt naturalny, jabłko
  • obiad – kotlet schabowy bez panierki, pół szklanki makaronu, pomidor w plastrach z sosem z jogurtu naturalnego, szczyptą soli, pieprzu, bazylią. Sałatka z awokado z czterema łyżkami odtłuszczonego jogurtu owocowego.
  • Kolacja – twarożek zrobiony ze stu gramów twarogu oraz jogurtem owocowym. Sałatka z jednego jajka, 100 g ugotowanych brokułów, połowa papryki i połówka czerwonej cebuli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *