ZADBAJ Z NAMI O WŁASNE ZDROWIE

Dieta zupowa zasady, jadłospis, efekty

2 czerwca, 2019

dieta zupowa wady i zalety jadłospis efekty zasady blog

O diecie zupowej


Dieta zupowa to nic innego, jak pomysł celebrytów, którzy w dość oryginalny sposób postanowili pokazać, że zrzucanie kilogramów nie musi być drogą przez mękę. Skoro celebryci, to mowa o ogromnej sile rażenia, co przełożyło się na dość szybką popularność diety zupowej.

Oczywiście jej popularność nie wynika tylko i wyłącznie z faktu, że została zapoczątkowana przez znane osoby. Dieta zupowa jest niezwykle prosta w realizacji. Do tego należy dodać, że należy do kategorii tanich diet. Stosowanie diety zupowej pozwala na rozmaite wariacje w temacie przygotowania najróżniejszych zup, dzięki czemu eliminowana jest monotonia, którą cechuje się wiele innych diet.

Jakich zasad należy przestrzegać w trakcie stosowania diety zupowej? Jakie korzyści gwarantuje jej stanowcze przestrzeganie? Czy dieta zupowa jest dla każdego, czy może jednak istnieją pewne zagrożenia, związane z jej stosowaniem?


Dieta zupowa zasady, jadłospis, efekty – spis treści:


Założenia diety zupowej


Najważniejsze założenie diety zupowej, jak sama nazwa wskazuje, to przestawienie się tylko i wyłącznie na jedzenie zup. Dieta powinna trwać równy tydzień, a w trakcie jej trwania nie należy sięgać po innego rodzaju posiłki. Jednak w przeciwieństwie do np. diety kapuścianej, gdzie spożywa się tylko i wyłącznie zupę kapuścianą, tutaj można przygotować najróżniejszego rodzaju zupy. Różnorodność jest wskazana, gdyż dzięki temu unika się zjawiska monotonii, które może skutecznie przeszkodzić w diecie. Poprzez jedzenie wielu rodzajów zup, unika się problematyki związanej z brakiem dostarczania różnorodnych składników odżywczych. Różnorodność składników żywieniowych jest przecież podstawą codziennej, prawidłowej egzystencji.

Dlaczego dobrym pomysłem na dietę są właśnie zupy? Należy wyjść od ich kaloryczności. Jedna porcja zupy dla dorosłego człowieka zawierać będzie od 50 do 100 kcal. Na diecie można zjeść nawet do 7 porcji w ciągu doby. To w najlepszym przypadku da około 700 kcal. Jeżeli zapotrzebowanie kaloryczne statystycznego człowieka wynosi trochę ponad 2000 kcal, to każdego dnia tworzony jest znakomity ujemny bilans kaloryczny. Ujemny bilans kaloryczny to oczywiście prosta droga do zrzucania nadwagi.

Jakie zupy można serwować w trakcie diety? Z czego mogą zostać przygotowane? Bardzo ważne, aby pamiętać o zasadzie 50 na 50. Mianowicie skład zupy to 50% płynu i 50% produktów stałych. Do zup można dodawać takie składniki jak kasze, płatki, ryby, mięso, makarony czy naturalnie warzywa. Zabielać zupy można przy pomocy jogurtów, w niektórych sytuacjach możliwe jest również użycie śmietany. Pod żadnym pozorem do zup przygotowanych pod kątem diety, nie wolno dodawać wędzonych oraz smażonych produktów. Zakazane jest robienie zup z użyciem kostek rosołowych, a smaku nie wolno doprawiać gotowymi mieszankami przypraw.

Dieta zupowa powinna być prowadzona w sposób mądry. Tylko tak można oczekiwać pozytywnych efektów jej stosowania. Po diecie powrót do tradycyjnego jedzenia musi odbywać się spokojne. Zbyt szybkie zwiększenie dobowego przyjmowania kalorii, rzucanie się na różnego rodzaju żywność, niekoniecznie zdrową, może doprowadzić do efektu jojo.

Co można osiągnąć stosując dietę zupową?


Stosowanie diety zupowej gwarantuje spadek wagi. Niska kaloryczność zup powoduje, mimo zjedzenia w ciągu doby nawet 7 porcji, że organizm uzyska ujemny bilans kaloryczny. W zależności od posiadanej wagi wyjściowej, wieku czy płci, w trakcie 7 dni diety można stracić od 1 kg wzwyż. Oczywiście nie licząc osób nadmiernie otyłych, nie polecamy chudnięcia więcej niż 1,5 kg tygodniowo, gdyż jest to niekorzystne dla ludzkiego zdrowia.

Dieta ta wpływa również na organizm w sposób oczyszczający, ma zbawienny wpływ na ludzki metabolizm, który zostaje przyspieszony.

Dla kogo dieta zupowa?


Dieta zupowa na pewno pomoże wszystkim tym, którzy borykają się z problemem nadwagi. Jednak kierowana jest ona również do osób, których cierpią z powodu zatruć pokarmowych. Z diety zupowej powinny korzystać również osoby z problemami stomatologicznymi, które sprawiają, że spożywanie posiłków wymagających gryzienia jest zabronione. Specjaliści zalecają dietę zupową wszystkim mającym problemy z przełykaniem lub cierpią na ból gardła.

Kto nie powinien po nią sięgać?


Dieta zupowa nie jest jednak dla każdego. Kto nie powinien się za nią zabierać? Kobiety w ciąży, karmiące powinny sobie odpuścić jej stosowanie. Również wszyscy ci, którzy mają problemy z tarczycą.

Bardzo ważne jest, aby przed podjęciem kuracji odchudzającej dietą zupową, skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem. Złe stosowanie diety może powodować kłopoty zdrowotne.

Zalety diety zupowej


  • poprawienie metabolizmu,
  • ograniczanie uczucia głodu,
  • skuteczne nawodnienie organizmu,
  • brak monotonii,
  • nie wymaga dużych nakładów finansowych,
  • możliwość dostosowania menu do własnych potrzeb.

Wady diety zupowej


  • ograniczenie gryzienia i przeżuwania, niekorzystnie wpływa na zgryz i zęby,
  • nieumiejętne przejście z diety do tradycyjnego żywienia może skutkować efektem jo-jo,
  • niedostateczna ilość witamin.

Przykładowy jadłospis diety zupowej


Nie istnieje konkretny, najlepszy jadłospis dla diety zupowej. Każdy może samodzielnie go sobie ustalić. W menu znajdować się mają tylko i wyłącznie zupy. Ich przygotowanie ma być na zasadach, jak zostało to opisane powyżej.

Jeden z wariantów zakłada zrobienie jednej zupy na np. 2 dni. Jednak taki jadłospis diety to monotonia. Dlatego dobrze jest bawić się w kuchni i przygotowywać najróżniejsze zupy, które pomogą schudnąć.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *