Treningi interwałowe dobre na odchudzanie

Do skutecznego odchudzania niezbędna jest aktywność fizyczna. Jest wiele możliwości uprawiania sportu, który będzie skutecznie pozwalał zrzucać zbędne kilogramy. Oczywiście co sport, co aktywność fizyczna, to inne możliwości chudnięcia, gubienia kalorii. Niektóre dyscypliny pozwalają na szybką utratę wagi, inne z kolei gwarantują niskie deficyty kaloryczne. Na pewno wśród wielu form treningowych, dających skuteczne gubienie nadwagi, na uwagę zasługują interwały. Czym jest trening interwałowy? Co gwarantuje i jak do niego profesjonalnie podchodzić?

Czym jest trening interwałowy?

Interwały, nazywane również HIIT, to aktywność fizyczna, która średnio trwa około 25 i wymaga przeplatania bardzo intensywnego wysiłku treningowego z mniej intensywnym. Wszystko odbywa się w krótkich okresach. Jak to wygląda w praktyce? Mianowicie jeden interwał to np. sprint 8 sekund oraz trucht 25 sekund. Ilość powtórzeń w sesji treningowej zależy od możliwości organizmu oraz rozpiski treningowej. Skuteczność tej metody treningowej polega na tym, aby interwały ćwiczyć regularnie i z biegiem czasu zwiększać ich ilość w trakcie jednostki treningowej.

Stosując trening interwałowy, znacznie podwyższa się metabolizm kwasów tłuszczowych, co może trwać nawet kilkanaście godzin od zakończonego treningu. To sprawia, że proces spalania tkanki tłuszczowej trwa bardzo długo.

Co dokładnie gwarantują treningi interwałowe?

Każdy starannie przeprowadzony trening interwałowy powoduje, że spalanie tkanki tłuszczowej będzie zdecydowanie szybsze, niż w przypadku stosowania treningów aerobowych.

Treningi interwałowe nie wymagają angażowania dużej ilości czasu. Łącznie około 40 minut, 3 razy w tygodniu.

Interwały stosowane w trakcie odchudzania, nie powodują spalania tkanki mięśniowej.

Najważniejsze zasady treningów interwałowych

Stosując trening interwałowy, należy podchodzić do niego rozważnie. Dlatego treningi powinny być przeprowadzana 3 razy w tygodniu, a przerwy pomiędzy nimi muszą trwać 2 doby.

Stawiając na trening interwałowy, należy zawiesić innego rodzaju aktywność fizyczną. Po każdym treningu interwałowym organizm potrzebuje czasu na regenerację, dlatego niewskazane jest, aby w dni wolne od interwałów jeździć na rowerze, biegać czy odwiedzać siłownie.

Odchudzając się za pomocą diet niskokalorycznych, nie powinno się stosować treningów interwałowych. Przy restrykcyjnych dietach, organizm nie będzie posiadał wszystkich składników odżywczych, ważnych do prawidłowej regeneracji.

Około 2 godzin przed treningiem należy spożyć posiłek. Najlepiej, jeżeli będzie on wysokobiałkowy.

Przed każdym treningiem interwałowym należy wykonać dokładnie rozgrzewkę. Po skończonej sesji treningowej bardzo ważnym jest prawidłowe rozciąganie. To pozwoli uniknąć kontuzji, które przecież mogą wykluczyć na długo jakąkolwiek aktywność fizyczną.

Kto nie powinien stosować interwałów?

Trening interwałowy nie jest dobrym pomysłem dla wszystkich tych, którzy dopiero co rozpoczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Osoby, które nie mają kondycji, przez lata nie miały styczności z bieganiem czy innym sportem, powinny przygotować swój organizm do treningów interwałowych. Najlepiej zrobić to poprzez treningi cardio, przez okres około 2-3 miesięcy. Treningów interwałowych nie powinny również stosować osoby starsze oraz zbyt otyłe. Duży wysiłek przy interwałach może być niebezpieczny dla ich zdrowia.