Jak utrzymać wagę po odchudzaniu?

Jak utrzymać wagę po odchudzaniuKoniec diety odchudzającej to nie tylko osiągnięcie wymarzonej wagi, wymodelowania sylwetki, czy korzyści zdrowotne. To również czas, kiedy należy zastanowić się co robić dalej.

Są osoby, które po odchudzaniu wracają do starych nawyków żywieniowych, tym samym zaczynając ponownie tyć.

Trzymanie się zasad wprowadzonych na czas diety również nie jest najlepszym rozwiązaniem. Trzeba wiedzieć jak skutecznie ustabilizować wagę. Jak przygotować na ten czas nowe menu oraz oczywiście pamiętać o odpowiednim treningu. Wszystko powinno być dopasowane do indywidualnych potrzeb.

Wzmocnić organizm

Jak utrzymać wagę po odchudzaniuStosowanie najróżniejszych diet daje znakomite efekty w postaci utraty kilogramów. Równocześnie diety często ograniczają dostarczanie do organizmu różnego rodzaju witamin oraz minerałów.

Szybkie uzupełnianie tych braków jest możliwe choćby poprzez zwiększenie w codziennym menu warzyw i owoców.

Dobrze jest również sięgać po ryby, mięso wołowe, czerwone czy jaja. Ryby gwarantują dostarczenie nasyconych kwasów tłuszczowych oraz cynk. Mięso wołowe to źródło miedzi, natomiast mięso czerwone to gwarancja odpowiedniej ilości żelaza.

Bilans kaloryczny na stabilizacji

Jak utrzymać wagę po odchudzaniuDiety odchudzające wymagają odpowiedniej redukcji kalorii dostarczanych do organizmu. Czy jednak taki stan rzeczy powinien trwać?

Czy może jednak po zakończonej diecie, powinno się zwiększyć ilość przyjmowanych kalorii? 

Na pewno nie powinno się stosować terapii szokowej i od pierwszego dnia po diecie dostarczać organizmowi zbyt dużej ilości kalorii. Dobrze jest stopniowo zwiększać ilość kalorii, rozłożyć wszystko w czasie. Jednak bardzo ważne, aby menu było zgodne z zasadami zdrowego odżywiania. Nie można pod żadnym pozorem sięgać po produkty, które nie są zdrowe i będą powodowały tycie.

Stabilizacja wagi, a treningi

Jak utrzymać wagę po odchudzaniuTreningi różnego rodzaju skutecznie wspomagają dietę odchudzającą. Koniec odchudzania nie oznacza, że należy zrezygnować z treningów.

Część osób w aktywności fizycznej znalazła nową pasję, są jednak osoby, które zaczynają rezygnować z treningów.

Ograniczają ich ilość, nie przykładają się do nich, jak to miało miejsce na diecie. Zasadniczo, w trakcie stabilizacji, jak i później, warto trenować regularnie. Niezależnie od formy treningu, nie powinno się z niego rezygnować. Pozwoli to skutecznie panować nad wagą, ale i zagwarantuję znakomite samopoczucie.