Post

Dieta Cambridge zasady, jadłospis, efekty
D

Strona główna Zdrowe jedzenie Dieta Cambridge zasady, jadłospis, efekty

O diecie Cambridge


Dieta cambridge, co raczej nie będzie zaskoczeniem, powstała w mieście Cambridge. Dokładniej jej twórcą jest Alan Howard, który prowadził badania w zakresie otyłości i problemów z niej wynikających. W wyniku skrupulatnych badań udało mu się przygotować dietę, której celem jest skuteczne zrzucanie kilogramów.

Słuchając o diecie cambridge, czytając na jej temat, można zetknąć się z różnorodnym punktem widzenia. Dla części osób ta dieta to zło wcielone. Są oczywiście osoby, które pozytywnie oceniają dietę cambridge, uwypuklając jej znakomite działanie. Jak jest w rzeczywistości?

Warto dokładnie poznać założenia diety cambridge. Przekonać się o tym, jakie pozytywne i negatywne skutki niesie jej stosowanie. Sprawdzić kto nie powinien pod żadnym pozorem wprowadzać do swojego życia menu diety cambridge.

Założenia diety Cambridge


Podjęcie decyzji o rozpoczęciu diety cambridge wymaga na wstępie spotkania z przedstawicielem Programu Cambridge, który będzie dostarczał saszetki z posiłkami. Podstawowym założenie diety jest ścisłe trzymanie się jej zasad, bez żadnych, nawet najmniejszych odstępstw. Spożywa się tylko gotowe posiłki, przygotowane w saszetkach.

Dieta Cambridge zasady, jadłospis, efekty zalozenia

Mowa tutaj np. o posiłkach typu owsianka, napoje czy zupy. Posiłki posiadają liczne i niezbędne składniki odżywcze, takie jak np. witaminy, tłuszcze, białka, minerały czy węglowodany. Dieta cambridge jest dietą niskotłuszczową, wysokobiałkową oraz nisko kaloryczną. Jej nisko kaloryczność przejawia się tym, że dzienna dobowa dawka kalorii dostarczana organizmowi wynosi około 500 kcal.

Dieta Cambridge zasady, jadłospis, efekty zalozenia

Dieta cambridge pozwala uzupełniać się posiłkami tradycyjnymi. Jednak tylko na określonym etapie i przy stosowaniu konkretnego programu. Każdego dnia diety cambridge należy spożywać około 2 litrów wody. Oprócz samej wody jest przyzwolenie na wypijanie kawy oraz zielonej herbaty. Całkowicie natomiast zabronione jest używanie cukru.

Okres trwania diety


Standardowo, według najskuteczniejszych planów, dieta cambridge powinna trwać 3 tygodnie. Po 3 tygodniach wprowadza się 2 tygodnie diety mieszanej, gdzie 2 posiłki z diety cambridge mieszają się z posiłkiem diety standardowej.

Wyróżnia się dwa rodzaje diety cambridge, mianowicie amerykańską oraz brytyjską. Czym się różnią od siebie?

Dieta cambridge w wersji brytyjskiej zakłada, że już na tydzień przed jej rozpoczęciem, należy znacznie obniżyć codzienne spożycie kalorii. Stosując dietę, przez pierwsze 3-4 tygodnie dzienna dawka kaloryczna może maksymalnie wynosić 550 kcal. Po zakończeniu odchudzania wymaga się sukcesywnego, ale spokojnego zwiększania dobowej dawki kalorii.

Dieta Cambridge zasady, jadłospis, efekty zalozenia

Mowa przedziale 1000-1500 kcal na dobę. Celem utrzymywania wagi, zapobiegania efektowi jo-jo, a także wprowadzenia nawyku sensownego odżywiania się, po zakończeniu diety, należy utrzymywać dobowe spożycie kalorii na poziomie 1500 kcal oraz wprowadzić jeden posiłek z diety cambridge.

Rożne programy odchudzania


Amerykańska dieta cambridge jest przygotowana pod kątem różnych programów odchudzania, dzięki czemu zapewnia pewnego rodzaju elastyczność. Jeden z programów gwarantuje chudnięcie nawet do 2,5 kg na tydzień. W trakcie jego stosowania organizm przyjmuje w 3 posiłkach z diety cambridge 820 kcal. Dodatkowo zaleca się spożycie jednego posiłku tradycyjnego, które kaloryczność nie może przekroczyć 400 kcal. Kolejny program diety cambridge made in usa to wierna kopia wariantu brytyjskiego.

Dieta Cambridge zasady, jadłospis, efekty zalozenia

Osoby z wysokim BMI, cierpiące na dużą otyłość, korzystają z programu, który narzuca wsparcie i kontrole lekarskie. Dwa pozostałe programy z amerykańskiej wersji diety cambridge opierają się na stabilizacji i umiejętnym wyrabianiu nawyków żywieniowych.

Dzięki nim oprócz zrzucenia kilogramów uczy się organizmu stabilizacji, aby nie pojawił się efekt jo-jo. Do tego ważne jest, aby umiejętnie wprowadzić w życie nowe, zdrowe nawyki żywieniowe, które pozwolą utrzymać wagę, ale również będą miały pozytywny wpływ na ludzkie zdrowie.

Co można osiągnąć stosując dietę Cambridge?


Postępując zgodnie z zasadami diety cambridge, można oczekiwać spadku wagi około 3 kg na tydzień. Co ciekawsze, efekty diety są szybko widoczne, co jak wiadomo jest jedną z głównych motywacji do dalszego odchudzania. Poprzez przejście całego cyklu diety cambridge, nie będzie problemów z zrzuceniem nawet 10 kg.

Naturalnie osoby ze znaczną nadwagą mogą oczekiwać jeszcze lepszych wyników. Dodatkowo dzięki diecie cambridge wyrabia się nawyk zdrowego odżywiania, co ma niebagatelne znaczenie, nie tylko na przyszłą wagę ale i zdrowie.

Dla kogo dieta Cambridge?


Dieta skierowana jest przede wszystkim do osób, które mają znaczną nadwagę, równocześnie nie mają problemów ze chronicznymi chorobami, ich organizm jest gotowy na rozpoczęcie cyklu odchudzającego.

Dietę cambridge aplikuje się również osobom, oczekującym na natychmiastowe schudnięcie. Oczywiście mowa tutaj o nagłych przypadkach zdrowotnych, gdzie leczenie jest niemożliwe w przypadku zbyt dużej wagi (np. zabiegi chirurgiczne czy rehabilitacja). Diety cambridge mogą spróbować również osoby, które stosując inne typy diet, nie odnotowały spadków wagi.

Kto nie powinien po nią sięgać?


Dla kogo dieta cambridge jest niewskazana? Na pewno nie mogą jej stosować osoby, których BMI wynosi 20 lub mniej. Dzieci oraz młodzież również nie powinny rozpoczynać diety cambridge. Do listy osób, które omijają z daleka tę dietę, wpisuje się również kobiety w ciąży oraz karmiące. W przypadku jakich chorób, schorzeń, pod żadnym pozorem nie powinno rozpoczynać się diety cambridge?

Cukrzyca insulinowa, zaburzenia rytmu serca, przebyte w ostatnim czasie zabiegi, operacje, anoreksja, bulimia, niewydolność wątroby, nerek. Zakazane jest odchudzanie przy użyciu diety cambridge w sytuacji, kiedy bierze się leki przeciwpadaczkowe, psychotropowe, przeciwzakrzepowe oraz przeciwko zaburzeniom rytmu serca. Zawsze przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu diety cambridge, należy skonsultować się z lekarzem.

Zalety diety Cambridge


  • prosta w stosowaniu,
  • mimo niskiej kaloryczności, nie pojawia się odczucie głodu,
  • dieta różnorodna, zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizmu,
  • pomaga uniknąć efektu jojo
  • łatwo dopasować ją do indywidualnych potrzeb.

Wady diety Cambridge


  • dieta rygorystyczna,
  • ryzyko efektu jo-jo,
  • dieta z kategorii tych kosztownych,
  • możliwość pojawienia się monotonii,
  • może powodować pojawienie się zaparć,
  • w trakcie diety Cambridge nie zaleca się aktywności fizycznej.

Przykładowy jadłospis diety Cambridge

1 dzień:


  • śniadanie: napój kakaowo-pomarańczowy,
  • II śniadanie: baton żurawinowy,
  • obiad: zupa jarzynowa,
  • kolacja: napój truskawkowy

2 dzień:


  • śniadanie: owsianka orzechowa,
  • II śniadanie: napój waniliowy,
  • obiad: zupa o smaku kurczaka z grzybami,
  • kolacja: napój kakaowy

3 dzień:


  • śniadanie: napój cappuccino,
  • II śniadanie: baton czekoladowy,
  • obiad: zupa porowa,
  • kolacja: napój truskawkowy

Powrót

Podobne

O zdrowie zadbaj

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Może Ci Się SpodobaćPOLECANE
Specjalnie dla Ciebie