Czas zrzucić zbędne kilogramy. Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać. Można katować się na siłowni, regularnie biegać, zacząć przyjmować mniej kalorii. Jednak bez zbilansowanej diety, przygotowania odpowiedniego menu, regularne oraz zdrowe zrzucanie kilogramów może okazać się trudne. Jak więc zadbać o własne ciało? Co jeść, żeby schudnąć w sposób regularny i zdrowy?

Co należy jeść, aby chudnąć?

Lista składników, żywności, która jest wskazana w trakcie odchudzania, będzie naprawdę imponująca. Co powinno być w spisie żywnościowym osób, którym zależy na chudnięciu?

Białko – złożona budowa przekładająca się na długi proces trawienia. Długi czas trawienia wpływa na dłuższe uczucie sytości. Spożywanie białka wpływa również na zwiększony proces zużywania kalorii. Wśród produktów bogatych w białko warto wymienić takie jak: kurczak, indyk, ryby, jajka, twaróg.

Warzywa – nie może ich zabraknąć, nie tylko w trakcie odchudzania. Warzywa są niezbędnym elementem żywienia, gdyż posiadają w swoim składzie liczne witaminy oraz składniki mineralne. Równocześnie warzywa to żywność z niską ilością kalorii. Warto wybierać warzywa bogate w błonnik, dzięki czemu po ich zjedzeniu żołądek jest wypełniony. Można tutaj wymienić marchewki, botwinkę, karczochy, kalafior, szparagi czy kapustę.

Rośliny strączkowe – na zdrowej i efektywnej diecie nie może zabraknąć grochu, soczewicy czy fasoli. Są one niezwykle bogate w błonnik oraz białko. Tym samym znakomicie wpływają na utratę nadmiaru kilogramów. Rośliny strączkowe dają równocześnie uczucie sytości.

Zdrowe tłuszcze – niezbędne do eliminacji węglowodanów. Zamiast produktów przetworzonych ze zbóż, skrobi, kasz, warto postawić na tłuszcze zdrowe, takie jak oliwa z oliwek, olej lniany, orzechy czy tłuste ryby morskie. Dzięki temu organizm nie będzie przyjmował nadmiaru kalorii, ale równocześnie dostanie produkty dające energię.

Owoce – tylko w ograniczonych ilościach. Nie wolno przejadać się owocami, wystarczy włączyć je do jednego z posiłków. Owoce posiadają cukry proste, które nie są pomocne w trakcie diety. Należy zatem bardzo starannie dobierać owoce, które wejdą do menu diety odchudzającej. Dobrze jest włączyć jagody, borówki czy jeżyny zamiast np. bananów. Doskonałe działanie ma również grejpfrut, który znakomicie „oszukuje żołądek”, szybko go zapełniając.

Jak jeść, żeby schudnąć?

Samo przygotowanie odpowiedniej diety, odpowiedniego menu to za mało. Odchudzanie będzie skuteczne, kiedy zastosuje się pewne zasady odnośnie żywienia. Mianowicie należy spożywać posiłki regularnie, w stałych odstępach czasowych. Należy przyjmować 5 posiłków w trakcie dnia. Równocześnie w trakcie odchudzania (ale nie tylko), koniecznie trzeba zrezygnować z niezdrowej żywności. Fast foody, słodycze, napoje gazowane i alkoholowe, nie pomagają w skutecznym zrzucaniu kilogramów. Dlatego należy je trwale wykluczyć z menu.